EN :

artless Inc. is an independently owned global branding agency integrating design and business, based in tokyo, osaka and kyoto, founded by shun kawakami in 2001.

our activities are based in visual communication and the language of design; art and design, branding and consulting, architecture and interior, graphics and identity, typography and signage, fashion and music, web and digital experience, advertising and communications.

we don’t differentiate between art, design, architecture, digital and other forms of communication — we embrace it. diverse challenges that extend across multiple disciplines provides us with an experience that allows us to broaden our perspective.

our philosophy is rooted in the Japanese sense of beauty, infused with contemporary creativity aiming to make a difference.

shun kawakami,
founder of artless Inc.

JP :

“artless Inc.” は、 東京と京都を拠点とし、2020 年より新たに大阪にもブランチを構え、アジア、ヨーロッパ、アメリカなど、グローバルに活動するブランディング・エージェンシーです。

アート:デザイン:ビジネス、そして、グローバル:ローカルという 5 つの視点を軸に、ストラテジーフェーズから、グラフィックおよび建築空間まで、すべてのデザイン領域における包括的なアートディレクションとデザインを行い、日/英/中のトリリンガルによる独自のグローバル・ブランディングを行っています。

活動領域は多岐に渡り、ブランドや企業のブランド・アイデンティティやストラテジーの構築からはじまり、アートやデザイン、建築やインテリア、グラフィックやアイデンティティ、タイプフェイスやサイネージ、ファッションやミュージック、ウェブやデジタルエクスペリエンスまで、ブランドが必要とする、すべてのコミュニケーションデザインを行います。

また、独自のクリエイティブネットワークを築き、グローバル・コレクティブ「artless collective™」 では、国際的に活躍する多様なジャンルのスペシャリストややアーティストがリストアップされ、企業や組織の垣根を超え、各プロジェクトのニーズに応じた最適なキュレーションをしプロジェクトを進行しています。

“artless Inc.”は、日本独自の美意識を基軸に、アートやデザインを「ヴィジュアル・ランゲージ」と捉え、国境や言語を越え、フィロソフィーやヴィジョンといった目には見えない概念を表現する「ヴィジュアル・コミュニケーション」の姿勢を軸に活動しています。

shun kawakami,
founder of artless Inc. / branding director / artist

corporate information
artless Inc. / 株式会社 artless
founder & ceo
Shun Kawakami
stock information
10,000,000 jpy
staff 22
year of establishment 2001


head office
東京  tokyo
nakame gallery street J2+J3
2-45-12 kami-meguro meguro-ku

tokyo 153-0051 japan

branch
大阪  osaka ( coming soon )
kita-ku osaka 530-0011 japan

京都  kyoto
gojo place 9f,  107-3 ebisucho shimogyo-ku
kyoto 600-8302 japan


service
Brand Strategy
Research and Insights
Brand architecture
Brand positioning
Naming and Brand concept
Communication and Design strategy
Content and Digital strategy

Brand Design
Visual identity
Verbal identity
Brand atmosphere
Typography
Image language
Illustration language
UX/UI design
Motion design
Sound identity

Brand Communication &
Brand Experience

Creative direction
Art direction
Architectural design
Interior design
Graphic design
Sign design
Digital product design
Application design
Retail
Environment
Exhibition
Installation
Curation