branding & identity

brochure design for Bocuse d’Or

June 01, 2015

Bocuse d’Or: Brochure for TEAM JAPAN (Asia Winner)
graphic design

credit :
creative direction: JTQ Inc.
art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: nao nozawa, artless Inc.

photographer: yuu kawakami
client: Maison de Gill Ashiya

Brochure design for TEAM JAPAN, winner of Bocuse d’Or Asia and contender in the world championship.
We conveyed the Japanese chef’s vision of expressing the essence of Japan ‘wabi-sabi’ within French cuisine; through the use of wood-paper and washi, materials associated with Japanese culture.
A synthesis of Japanese aesthetics and technology, extremely thin slices of wood was used to make the cover.
Together with the cover and metallic foil stamp of the symbolic typesetting, we created an amalgam of western and Japanese aesthetics.

Bocuse d’Or Asia大会で優勝し、世界大会へ進んだTeam Japanを紹介するブロシュアデザイン。
フレンチの中に和の真髄である「侘び寂び」を表現した日本人シェフの視点を、木の紙・和紙といった日本特有の素材によって表現しました。
表紙に使用した紙は本物の樹木を薄くスライスしたものであり、日本の繊細な美と卓越した技術を見せながら、シンボリックな文字組みのメタリックな
箔押しによって、和と西洋のフュージョンを印象づけました。

bocusedor_001

bocusedor_002

bocusedor_003

bocusedor_004

bocusedor_005

bocusedor_005

bocusedor_006

bocusedor_007

bocusedor_008

bocusedor_009

bocusedor_010

bocusedor_011

bocusedor_012

bocusedor_013

bocusedor_014

bocusedor_015

bocusedor_016

bocusedor_017

bocusedor_018

bocusedor_019

bocusedor_020


© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly