branding & identity

branding for Asahiyaki -Shorokai-

March 17, 2017

朝日焼/松露会 Asahiyaki -Shorokai- / Invitation card, Pamphlet and Gift wrapping paper
branding + design

credit:
creative direction & artwork: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: nao nozawa, artless Inc.
design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
photographer: yuu kawakami, artless Inc.
client: Asahiyaki

We were approached by Hosai Matsubayashi the 16th generation master of Asahiyaki, the pottery workshop in Uji/Kyoto with a 400 year history; to design an invitation card, pamphlet, and gift wrapping paper for the Name-taking ceremony held last autumn and the Shorokai event celebrating its 50th year.

With its origin as a booster club for Asahiyaki, Shorokai has grown to become a gathering place for like-minded people who share an interest in the tea culture of Uji and enjoy modern handicrafts. Through a reserved and stately design that uses the culturally significant pine tree as a key motif, our goal was to capture the event’s long and rich history. The yatsuhashi handed out as a gift at the Name-taking ceremony was provided by Shogoin Yatsuhashi, the originator of the popular regional confectionary. We designed a wrapping paper that reflects the quality and sophistication of the gift.

With design as our medium, artless will continue to spread and pass on the rich cultures of Japan as exemplified by Asahiyaki and Shorokai, as well as the ‘authentic Japanese aesthetic’; to the world.

400年の歴史をもつ京都・宇治の茶陶「朝日焼」の窯元、16代目となる松林豊斎氏よりご依頼いただき、昨年秋に行われた襲名披露会および50周年を迎えた「松露会」インビテーションカード・パンフレット・贈答品の掛け紙のデザインを担当させていただきました。

「松露会」とは50年前、「朝日焼」の後援会としてスタートし、広く宇治の茶の文化に親しみ、現代の工芸を愉しむことに共感する人々が集う場として発展してきました。長い歴史とともに美しい文化として伝承されてきたその姿を、日本の伝統文化を思わせる「松」をモチーフに、静かな中にも凛とした佇まいのあるデザインによって表現いたしました。また贈答品の八ツ橋は、京都で最も古い歴史を持ち、八ツ橋の発祥とされる老舗店「聖護院八ツ橋総本店」の御品物。その品格を踏襲した、上質な掛け紙をデザインしております。

今後もartlessは、「朝日焼」「松露会」のように、深く日本に根づいた美しい文化や「真の日本の美」をデザインの力によって広く発信する活動を続けていきます。

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branding & identity

branding for KOE

March 10, 2017

credit :
branding & design consulting : artless Inc.
creative + art director: shun kawakami, artless Inc.
design: kazuki kaneko, koyuki inagaki, hitomi yasuda, artless Inc.
project manager: asami kinoshita, ken aoki, satoko tanaka, artless Inc.
photographer : yuji inagaki, W Inc.
interior stylist : katsuya kubokawa
food stylist : miho kawakami, W Inc.
hair : hiroki, W Inc.
make : kazuko hayasaka, W Inc.
model : sakura hori, eva management
model : ken jenkins, be natural
coordinate : W Inc.

From 2017 we have been in charge of branding and design consultation for KOE, a new lifestyle brand with the concept ‘New Basic For New Culture’.As a fashion brand, KOE is recognized for its strong focus on the global market. Using our extensive experience, we are committed to solidifying the brand’s potential of delivering quality fashion and lifestyle choices, by building an international brand identity and design and fully supporting the brand’s growth. Our work is to visualize KOE’s mission statement by creating the visual identity and brand concept, art directing the season visuals and in-store display, and designing the many elements that comprise the look of the brand. Our goal is to help the brand develop its ethically minded but ever-evolving ‘New Basic’ fashion, goods, food, and experiences; and to ultimately create and define the ‘New Culture’.

artlessは2017年より、「New Basic For New Culture」をコンセプトとした、新しいライフスタイルブランド「KOE」のトータルなブランディングやデザインコンサティングを担当させて頂くことになりました。KOE は、グローバルマーケットを見据えた注目されるファッションブランドであり、ファッションからライフスタイルへの提案というこのブランドのポテンシャルをより確固たるものにしていくため、今までのartless 独自の経験を活かしグローバルに通用するインターナショナルなブランド構築とデザインで、ブランドの成長をバックアップしていきます。V.I.の構築、ブランドコンセプト、シーズンヴィジュアルのディレクションから店舗VMDなどのディレクションまで細部にいたるまで、KOEのブランドビジョンを視覚化していきます。エシカルアプローチを尊重しながら、常に変化し続ける「New Basic」としてのファッション、アイテム、食、体験を生み出し、「New Culture」を創り上げていきたいと考えています。

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branding & identity

branding for YUIMA NAKAZATO

January 20, 2017

YUIMA NAKAZATO / CATALOGUE 2016 AW
branding + photo direction

credit:
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: nao nozawa, artless Inc.
design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
photographer: yoshihiro makino, W inc.
coordinate: W inc.
photographer (catalogue): yuu kawakami, artless Inc.
client: YUIMA NAKAZATO CO., LTD.

We were in charge of photo direction and graphic design for fashion brand YUIMA NAKAZATO’s collection catalogue.

YUIMA NAKAZATO was selected to open for the 2016-2017 Autumn/Winter, Paris Couture Fashion Week. Elected as an official guest designer, it marked the first time a Japanese designer took part in the show since Hanae Mori 12 years ago.

The catalogue includes the latest collection in the hologram series which was unveiled at the event in Paris. In photographing the works that are made with state-of-the-art holographic material while drawing inspiration from natural objects, we chose a location where modern architecture and nature coexist. The juxtaposition of straight lines and iridescent materials, with the beautiful green scenery, embodies the unique world of YUIMA NAKAZATO.

Using the photographs that we created, we expressed the brand’s singular image as a monochromatic catalogue. The catalogue was handed out at the Amazon Fashion Week TOKYO held in October 2016, and at subsequent shows in Paris and Tokyo.

Upon graduating from the Royal Academy of Fine Arts Antwerp in 2004, designer Yuima Nakazato made headlines by receiving awards at the International Talent Support (ITS) Fashion Competition held in Italy, the largest fashion contest in the world, two years in a row. Founding his own menswear brand in 2009, Yuima Nakazato is one of today’s preeminent emerging designers. Yuima Nakazato has earned the trust and admiration of artists around the globe, where in recent years he has created stage costumes for Lady Gaga and Exile, served as creative director of costumes for the live action film, Lupin the Third, and have designed costumes for the theater production directed by Amon Miyamoto.

artless will continue to provide creative support for the future developments of YUIMA NAKAZATO in the global stage.

ファッションブランド・YUIMA NAKAZATOのフォトディレクションおよびカタログデザインを担当させていただきました。

2016-17年AW、パリでのオートクチュールコレクションでオープニングのショーを務めたYUIMA NAKAZATO。このパリ・オートクチュール・コレクションに正式ゲストデザイナーとして日本人が参加するのは、森英恵以来12年ぶりのことで、世界的に話題となりました。

そこで発表したホログラムシリーズの最新コレクションをおさめた本カタログ。ホログラムという現代的な素材でありながら、自然物から着想を得たというアイテムを撮影するにあたり、ロケーションも”自然物に囲まれた近代建築”という点にこだわりました。直線ラインとクールなマテリアルの持つ印象と、美しい緑の中で行われた撮影は、YUIMA NAKAZATOの世界観を体現するものとなっております。

弊社にてディレクションした写真を中心に、ブランドの独創的で洗練されたイメージをモノトーンのカタログデザインに仕上げました。本カタログは、10月に開催された「Amazon Fashion Week TOKYO」、続いてパリ・東京で行われた展示会にて配布されています。

YUIMA NAKAZATOのデザイナー・中里唯馬氏は、2004年アントワープ王立アカデミーを卒業後、欧州の学生コンテストのインターナショナル・タレント・サポート(ITS)で2年連続受賞するという前代未聞の快挙を成し遂げ、2009年自身の名を掲げたメンズブランドを立ち上げた新進気鋭のデザイナー。近年はプロダクト制作のみならず、Lady GagaやEXILEのライブ衣装、実写版映画「ルパン三世」、宮里亜門氏の舞台の衣装を手掛けるなど、国内外のアーティストに信頼を置かれる存在です。

artlessは、今後もグローバルに活躍するYUIMA NAKAZATOの展開をクリエイティブサポートしていきます。

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branding & identity

branding for THE CONRAN SHOP

December 20, 2016

THE CONRAN SHOP / CATALOGUE 2016 Christmas
branding + photo direction

credit:
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: nao nozawa, artless Inc.
design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
photographer: yuu kawakami
client: Conran Shop Japan Ltd.

We were in charge of styling and photo direction as well as graphic design for THE CONRAN SHOP’s 2016 Christmas catalogue. In collaborating with an illustrator, we were able to create a catalogue that is playful and builds anticipation for the Christmas season.

Since autumn of 2015, we have been in charge of styling and photo direction as well as the graphic design for THE CONRAN SHOP shop cards and catalogues.

THE CONRAN SHOP is a retail brand from London that specializes in furniture and home accessories with cutting-edge designs. With several stores in the country, its unique and quality products has made it one of the most highly regarded retails stores in Japan.
In the summer of 2015, coinciding with the brand’s founder Terrence Conran passing the mantle of brand director to his son and fashion designer Jasper Conran, we were reached out to realize the companies shifting brand focus and image.

Please look forward to upcoming designs from THE CONRAN SHOP.

「THE CONRAN SHOP」の2016年クリスマスカタログのスタイリング・フォトディレクション及びグラフィックデザインを担当いたしました。クリスマスの期待感をあおるような遊び心のあるイラストとのコラボレーション・ワークとなっています。

artlessは2015年秋より、「THE CONRAN SHOP」のショップカード・カタログのスタイリング・フォトディレクション及びグラフィックデザインを担当しています。

「THE CONRAN SHOP」は、ロンドン発祥のデザインクオリティの高い家具・雑貨を扱う、国内でも人気のブランドです。2015年夏、ブランドディレクターが創設者であるテレンス・コンランから息子でファッションデザイナーのジャスパー・コンランに移行したことをきっかけに、変化していくブランドイメージを表現するため、弊社にお声がけいただきました。

ぜひ今後も「THE CONRAN SHOP」のデザインにご期待ください。

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branding & identity

design for hotel kanra kyoto

December 15, 2016

hotel kanra kyoto
V.I. + sign design
http://hotelkanra.jp/

credit :
produce, brand concept, architecture and interior design: UDS Ltd.
creative direction and art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction and design: kazuki kaneko, artless Inc.

design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
symbol design: emmi narasaki, Styledesignworks
photographer: yuu kawakami, artless Inc.
client: hotel kanra kyoto, UDS Ltd.

With the reopening of ‘hotel kanra kyoto’ in October 2016, artless Inc. was in charge of creating the visual identity as well as  the signage system of the hotel.

The design tenet for this project was ‘Kirei-sabi’, an aesthetic sense and philosophy of Kyoto/Japan, which was realised through the logotype, typography, pictograms, and the tastefully weathered color scheme of coal black and copper red that were used in the signage and print materials.

While elements of traditional Japanese culture are present in all levels of the design, to meet demands of a growing inbound market in Kyoto, all written materials are in both Japanese and English. Our goal for this project was to build a new brand image of ‘hotel kanra kyoto’ that is international in scope with a Japanese essence.

artless Inc.は、2016年10月に「ホテル カンラ 京都」がリニューアルオープンするにあたり、V.I. 及び サインデザインのリニューアルを担当させていただきました。

日本及び京都の持つ美意識と上質な佇まい、そして、デザインコードを「綺麗さび」とし、ロゴタイプ、基本書体/アイコン、少しエイジングのかかった漆黒・銅赤色をサインや印刷物に採用する等、ブランドカラーを設定。日本の伝統文化を感じられる要素を各所に散りばめながら、増え続けるインバウンド需要に対応するためにも英語と日本語のバイリンガル表記とし、インターナショナルなトーンアンドマナーで新しいhotel kanra kyotoのブランドイメージの構築を目指したプロジェクトです。

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