branding & identity

antina – V.I. (visual identity)

January 28, 2014

antina – gift studio :
visual identity, concept photographs

credits :
creative direction: artless Inc.
art direction & design : shun kawakami, artless
photo styling: miho yokozuka
photography: kyohei matsuda (mash creative)
client : YAMATO Co.,ltd.

V.I. (A1 Poster) :

V.I. (in store) :

0-antina1-a-antina2-n-antina3-t-antina4-i-antina5-n-antina6-a-antina7--antina

branding & identity

NANAMIYA: 肴七味屋

December 31, 2013

N A N A M I Y A – 肴 七 味 屋
brand logo & package design

* online store (antina.jp)


award:
DFAA – Design For Asia Award 2013 (Hong Kong/香港) :
DFA Silver Award


credits :
creative direction: artless Inc.
art direction and design : shun kawakami, artless
design: taiichiro takeo, artles
photo: yuu kawakami, artless collective
client : YAMATO Co.,ltd.


design code:
sophisticate / global design / traditional japanese food

古くから受け継がれてきた伝統的な製法でつくられた日本の食材、職人の手間暇をかけて作られた稀少なものや、四季折々の自然の中で育まれた旬なものを厳選し、「肴七味屋」という新たなギフトブランドとしてスタートしたプロジェクト。各食材のパッケージデザインを従来の古いイメージから日英併記で洗練されたモダンなデザインに包み、付加価値を与え、外国人の方へのギフトとしても、また、グローバルなマーケットに対してのアップローチも意識したブランドとして日本の伝統食材をソフィスティケートしている。ロゴデザインは、伝統的な家紋をイメージし「肴七味屋」の「七味」という言葉から「七角形」のコンセプトとしたデザインとなっている。各商品のパッケージデザインは、落ち着いた黒の和紙、白抜きのロゴと文字をを基本に、海苔では桐の箱に大切に入れ、商品の希少性、手間隙かけて作られたことを表現。京都/宇治茶のパッケージでは、上質な味わいと品格を表現し、金の蓋と銀の筒のシンプルで美しい缶の茶筒と共に商品化されている。また、乾物シリーズにおいては、各食材の個性に合わせ日本の伝統色から色を選び、紙帯のパッケージとして日本的な上品さを持たせつつ、カラフルにデザインしている。


logo:

nanami_Logo


package:

IMG_006

IMG_007

IMG_008

IMG_009

IMG_010

IMG_012

IMG_013

IMG_014

IMG_016

IMG_017

IMG_018

IMG_019

IMG_020

IMG_021

IMG_022

IMG_023

IMG_024

branding & identity

le pain boule (brand design)

December 03, 2013

le pain boule :
brand logo & package design, concept photographs

* online store (antina.jp)

credits :
creative direction: artless Inc.
art direction & logo design : shun kawakami, artless
design: artless tokyo

[brand concept photographs]
photo direction & food styling: miho yokozuka
photography: lyie nitta

client : YAMATO Co.,ltd.


logo:

lpb_011


package:

lpb_012lpb_013lpb_014lpb_015


[brand concept photographs]
photo direction & food styling: Miho Yokozuka
photography: Lyie Nitta

boule-im01boule-im02boule-im03boule-im04boule-im06boule-im20boule-im21boule-im23boule-im07boule-im24

branding & identity

Botanite by Dr.Saito

December 03, 2013

Botanite by Dr.Saito :
Logo and Package design

credits :
creative direction: artless Inc.
art direction & design : shun kawakami, artless
design: koki takahashi, artless
photography: yuu kawakami, artless collective
client: Dr.Saito

ds_001_ds_002ds_003ds_004ds_005_ds_006ds_007ds_008ds_009ds_010ds_011

branding & identity

MONOCO : Brand Design

September 25, 2013

MONOCO : Brand Design
(Logo, APPS, Ginza Gallery)

www.monoco.jp/ginza

credit :
Art Direction & Logo Design: Shun Kawakami and artles
Interior Design: Shuzo Okabe (upsetters architects)
Client: flutterscape inc.

prize :

SDA AWARDS 2013 / Jun Aoki Prize (招待審査員賞 青木淳賞)
MONOCO GINZA GALLERY

The SDA Award is intended to promote and encourage sign design by presenting outstanding sign designs to the public. Established in 1966, it is the only award system in Japan to honor sign designs.Today, sign designs are the interface that connects regional or corporate activities with people and provides indispensable information for the revitalization of the environment and smooth communications.SDA Awards aim to widely communicate this concept along with various new sign production methods. The awards are given once a year to the outstanding sign designs selected from high-quality entries.


Logo Design:

MONOCO GINZA GALLERY:
Interior Design: upsetters architects

5-D-3132-00015-D-3132-00025-D-3132-0003

Page 7 of 12« First...56789...Last »

© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly