graphic design

design & photo direction for THE CONRAN SHOP

November 02, 2018

THE CONRAN SHOP / CATALOGUE 2018
design & photo direction

credit :
vi design: artless Inc.
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & graphic design: nao nozawa, artless Inc.
styling: yoshihiro makino, W Inc. / nao nozawa, artless Inc.
photography: yoshihiro makino, W Inc.
client: THE CONRAN SHOP JAPAN

We have been in charge of the design direction for THE CONRAN SHOP catalogues, where we were responsible for photo direction, styling, and graphic design.

For their 2018 furniture catalogue, we created both the physical and online catalogues.

In collaboration with LA-based photographer Yoshihiro Makino, we styled and created the key visuals that embody the ethos of THE CONRAN SHOP.

The artworks were provided by courtesy of WALLS TOKYO, an art gallery where we serve as the creative director.

artless Inc. は、THE CONRAN SHOP カタログのフォトディレクションからスタイリング、グラフィックデザインまで包括的なデザインディレクションを継続的に担当させていただいています。

この度は、2018年度のファニチャカタログにおきまして、ブックおよびオンラインカタログを手がけました。

撮影は、LAを拠点に活動するフォトグラファー・Yoshihiro Makino氏。THE CONRAN SHOPの世界観を両者でスタイリングしています。

またアート作品は、artless がディレクションするアートギャラリー「WALLS TOKYO」にご協力いただきました。















graphic design

book design for “Weaving Regional Innovations” by Satoru Tokuhisa

October 31, 2018

book design for “Weaving Regional Innovations” by Satoru Tokuhisa
book design

credit:
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
project management: asami kinoshita, artless Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.
author: satoru tokuhisa
publishing & dtp:NTT publishing

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artless Inc. was in charge of designing the book for “Weaving Regional Innovations” by Satoru Tokuhisa.

An associate professor of Faculty of Global and Science Studies at Yamaguchi University, Satoru Tokuhisa is a co-founder of WANIC Co. Ltd., a corporation based in Southeast Asia to develop cocont spirits by utilizing resources from both developing and developed countries. WANIC Coconut Spirits brought Satoru Tokuhisa a Gold medal in “San Francisco World Spirits Challenge 2017”. Taking this as a case study, the book explains the process of creating successful regional innovations.

The cover design takes its inspirations from the term “weave”, and the keywords from the book are laid out as threads. The key colours are cream and coconut green, a reflection from coconut water. The book carries an honest & dignified look of a business book, while being approachable at the same time.

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徳久悟氏の著作「地域発イノベーションの育て方」の装丁デザイン。

山口大学国際総合科学部・准教授である徳久氏は、東南アジアをベースに途上国と先進国のリソースをかけ合わせ、ココナッツ・ウォーターからつくる蒸留酒を開発する会社「WANIC」を2014年に共同設立。地域発のイノベーティブな事業としてアメリカのスピリッツコンテスト 「San Francisco World Spirits Challenge 2017」にて、Goldメダルを獲得しました。この「地域発イノベーションの育て方」では「WANIC」をケーススタディとして、地域から発信する新規事業の立ち上げから成功までのプロセスを紐解いています。

表紙のデザインは、本文の中でリソースをかけ合わせることを「紡ぐ」と表現していることから、本文に登場する言葉のひとつひとつを糸に見立て、編み込み、紡いでいくプロセスを表現しています。

キーカラーは「WANIC」の原料である「ココナッツ・ウォーター」から連想されるクリームとココナッツグリーン。ビジネス書としての誠実で凛とした雰囲気とともに、柔らかい親しみやすさを共存させています。

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graphic design

New Year Card 2018 for Plan Do See Inc.

February 05, 2018

Plan Do See Inc. New Year Card 2018
design

 

credit :
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction: koyuki inagaki, artless Inc.
graphic design: hitomi yasuda, artless Inc.
project managemeng: ken aoki, artless Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.

 

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We were in charge of designing New Year Card 2018 for Plan Do See Inc.

Plan Do See Inc. is well known for pioneering the original wedding in Japan, nowadays they operates not only weddings, but hotels and restaurants worldwide with Japanese “Omotenashi” spirit.

Mainly using symbols, we designed to have sense of unity for 8 properties that have different themes, Japanese, Western or mix of both.
Our goal was to make the cards to be delighted for recipient. Each brand color is used for base color, gold color is used partially, and symbols are inspired by each property’s concept and location, while keeping Japanese New Year’s motif.

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この度 artless Inc.は株式会社 Plan Do Seeの2018年度年賀状デザインを担当致しました。

オリジナルウェディングの先駆けとして業界を牽引してきたPlan Do Seeは日本の「おもてなしの心」を大切に、現在ウェディング業のみならず、国内外のホテルやレストランの運営を行っています。

和洋テーマの違う8店舗のホテル・レストランを、統一感を持たせつつ、シンボルをメインとし、受け取った方が嬉しくなるような年賀状を意識しました。
ベースカラーには各店舗のブランドカラーを使い、また部分的に金色を使用し、シンボルはそれぞれの店舗コンセプトや土地からインスピレーションを得たお正月モチーフに落とし込んでいます。

 

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branding & identity

packaging design for Satoyama Jujo

January 25, 2018

Satoyama Jujo
packaging design

credit :
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
assistant design: hitomi yasuda, artless Inc.
project management: asami kinoshita, artless Inc.


We were in charge of packaging design for binned products, produced by Satoyama Jujo, a lifestyle inn located in Niigata prefecture, Japan.

Satoyama Jujo is one of the two hotels in Japan that has been selected by Design Hotels. The building was originally an old Japanese folk house aged 150 years old, renovated and redesigned by Toru Iwasa – founder of lifestyle magazine “Jiyujin.” Designer furnitures exampled by Scandinavian furnitures, breathe in new attractiveness to the traditional charms of the folk house, creating a comfortable harmony.

The design initiated from thinking how Satoyama Jujo enables to translate traditional context into modern-day sensibilities. By blending Japanese elements, such as map and vertical texts, with English copywriting, we attempted to achieve a design with universal appeal, for audience from both outside and inside of Japan. Minimal and elegant design for authenticity, while the dynamically laid out hand-written font plays a role as a pattern, as well as an expression for Satoyama Jujo’s handmade charms.


artless Inc.は、新潟県に位置する宿泊施設「里山十帖」の食品パッケージのデザインを担当しました。

ライフスタイル雑誌「自遊人」創刊者、岩佐十良氏プロデュース及び運営、古民家をリノベーションして建てられたこの施設は、日本では2つしか選出されていないDesign Hotelsのひとつでもあります。北欧家具をはじめとするデザイナーズ家具たちが、築後約150年、総欅づくり、総漆塗りの空間に活き、心地よい空間を生み出しています。

今回のデザインでは、新潟をはじめとする日本の食や伝統文化を、現代の感性に落とし込み海外に発信している「里山十帖らしさ」を考えるところから始まりました。日本地図や縦組みのテキストを用い、和のエッセンスを散りばめながら、英文との併記にこだわることで、グローバルなオーディエンスにも受け入れられるデザインにしています。ミニマルで上品なデザインでありながら、大胆にレイアウトされた手書き書体が、「柄」の役割を果たすと同時に、里山十帖ならではの「手作り感」を表現しています。


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artwork

cover & billboard design for Utada Hikaru

December 19, 2017

Utada Hikaru: “Forevermore” and “Anata”
cover & billboard design

credit :
art direction & design: shun kawakami, artless Inc.
design: kazuki kaneko, artless Inc.
project manager: yuri izushi, artless Inc.
photographer: Maciej Kucia, AVGST
agency: en one tokyo Inc.
sales agency: EPIC Records Japan


We were in charge of designing the cover art and billboard for artist Utada Hikaru’s songs “Forevermore” and “Anata”.

Utada Hikaru is arguably Japan’s most influential female artist, whose debut album “First Love” became the best selling Japanese-language album of all time. The artist has received international praise, with her recent album “Fantôme” released in 2016 hitting the digital album charts in 31 countries.

The song “Forevermore” for which we designed the cover art, was released exclusively online in July and has been used as the theme song for the TBS series “Gomen, Aishiteru”. The cover art has been used in outdoor advertisements as well as posters and has appeared through August and September at some of Tokyo’s most visited sights, including Spanish Hill / Shibuya, Ginza, and Akasaka.
We also designed the digital cover art for the single “Anata”, released digitally on December 8. The song has received significant attention from being used as the theme song for the movie “Destiny: The Tale of Kamakura” as well as appearing in the commercial for SONY’s “Noi-Can, Wireless”.

The songs are available now on all major music distribution services including iTunes, Recochoku, and mora.


この度 artless Inc. はアーティスト・宇多田ヒカルの楽曲 ”Forevermore” 及び ”あなた” の配信用ジャケットデザインならびにビルボード広告デザインを担当いたしました。

宇多田ヒカルは日本を代表する女性アーティストで、デビューアルバム ”First Love” が日本国内の歴代アルバムセールス 1位を記録したほか、昨年2016年に発表したアルバム ”Fantôme” は各配信サイトにおいて日本を含む世界31か国でランクインするなど、その実力は国内外から高く評価されています。

artless Inc. がジャケットデザインを手がけた楽曲 ”Forevermore” は今年7月にネット配信限定でリリースされ、TBS系日曜劇場「ごめん、愛してる」の主題歌にも起用されました。このジャケットデザインは屋外広告及びポスターとしても使用され、今年8月から9月にかけて、渋谷スペイン坂や銀座、赤坂をはじめとする都内各所に掲出されました。
また最新シングル ”あなた” についても artless Inc. が配信用ジャケットをデザインしました。映画「DESTINY 鎌倉ものがたり」主題歌/ソニー「ノイキャン・ワイヤレス」CMソングである本楽曲は多くの注目を集め、12月8日にネット配信限定でリリースされました。

上記2つの楽曲は、iTunes、レコチョク、moraなど主要音楽配信サービスにてお求めいただけます。皆様是非ご鑑賞下さい。

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