graphic design

book design for “Weaving Regional Innovations” by Satoru Tokuhisa

October 31, 2018

book design for “Weaving Regional Innovations” by Satoru Tokuhisa
book design

credit:
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
project management: asami kinoshita, artless Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.
author: satoru tokuhisa
publishing & dtp:NTT publishing

_

artless Inc. was in charge of designing the book for “Weaving Regional Innovations” by Satoru Tokuhisa.

An associate professor of Faculty of Global and Science Studies at Yamaguchi University, Satoru Tokuhisa is a co-founder of WANIC Co. Ltd., a corporation based in Southeast Asia to develop cocont spirits by utilizing resources from both developing and developed countries. WANIC Coconut Spirits brought Satoru Tokuhisa a Gold medal in “San Francisco World Spirits Challenge 2017”. Taking this as a case study, the book explains the process of creating successful regional innovations.

The cover design takes its inspirations from the term “weave”, and the keywords from the book are laid out as threads. The key colours are cream and coconut green, a reflection from coconut water. The book carries an honest & dignified look of a business book, while being approachable at the same time.

_

徳久悟氏の著作「地域発イノベーションの育て方」の装丁デザイン。

山口大学国際総合科学部・准教授である徳久氏は、東南アジアをベースに途上国と先進国のリソースをかけ合わせ、ココナッツ・ウォーターからつくる蒸留酒を開発する会社「WANIC」を2014年に共同設立。地域発のイノベーティブな事業としてアメリカのスピリッツコンテスト 「San Francisco World Spirits Challenge 2017」にて、Goldメダルを獲得しました。この「地域発イノベーションの育て方」では「WANIC」をケーススタディとして、地域から発信する新規事業の立ち上げから成功までのプロセスを紐解いています。

表紙のデザインは、本文の中でリソースをかけ合わせることを「紡ぐ」と表現していることから、本文に登場する言葉のひとつひとつを糸に見立て、編み込み、紡いでいくプロセスを表現しています。

キーカラーは「WANIC」の原料である「ココナッツ・ウォーター」から連想されるクリームとココナッツグリーン。ビジネス書としての誠実で凛とした雰囲気とともに、柔らかい親しみやすさを共存させています。

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10


© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly