HYSTERIC GLAMOUR : brand site renewal

HYSTERIC GLAMOUR: brand site renewal
(planing, art direction & design, programming)
http://www.hystericglamour.jp/

credit :

creative direction: artless Inc.

planning, creative direction: shun kawakami, artless Inc.

project management: satoko tanaka, artless Inc.

art direction, web design: keigo anan, logram Inc.

programming: yusuke kumagai, logram Inc.

client: OZONE COMMUNITY CORPORATION

Renewal of HYSTERIC GLAMOUR Website
We especially focused on the three of the contents, LOOK BOOK, MOVIE and TABLOID. LOOK BOOK provides the images of the latest collection. You can zoom in and out to view both details and overall look of the clothes. We created the MOVIE content in a fashion that allowed to watch all the previous videos in one page. Lastly, you can check the latest information about HYSTERIC GLAMOUR such as hot topic and the new lines of products on TABLOID. We are certain that with this website will entertain the higher information quality and enhance the attractiveness of HYSTERIC GLAMOUR.

HYSTERIC GLAMOURのブランドサイト・リニューアル
最新コレクションのスタイルを簡単な操作で、直感的に全身~寄りの画像を楽しめる「LOOKBOOK」、撮りためてきた動画コンテンツをアーカイブ化した「MOVIE」、新製品からオススメの情報まで多角的にブランドからの最新情報が公開される「TABLOID」等、これまでHYSTERIC GLAMOURが大切に扱ってきたコンテンツをさらに上質で魅力的な印象とし、発信性の高いサイト構成にてリニューアルいたしました。

hys_web_1

BOCUSE D’OR, ASIA PACIFIC : Menu for TEAM JAPAN (Asia Winner)

BOCUSE D’OR, ASIA PACIFIC 2014 :
Menu for TEAM JAPAN (Asia Winner)

(art direction and design)
ボキューズドール・アジア大会 2014: 日本代表メニュー(アジア優勝)


design concept :
WA / 和 + MOON / 月


credit :
creative direction: JTQ Inc.
art direction and design: shun kawakami, artless Inc.
design: nao nozawa, artless Inc.
photo: kenichi yamaguchi
client: Maison de Gill Ashiya


Menu:

tjht1001tjht1002tjht1003tjht1004tjht1005tjht1006tjht1007tjht1008tjht1009tjht1010tjht1011tjht1012tjht1013

brochure design for Bocuse d’Or

Bocuse d’Or: Brochure for TEAM JAPAN (Asia Winner)
graphic design

credit :
creative direction: JTQ Inc.
art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: nao nozawa, artless Inc.

photographer: yuu kawakami
client: Maison de Gill Ashiya

Brochure design for TEAM JAPAN, winner of Bocuse d’Or Asia and contender in the world championship.
We conveyed the Japanese chef’s vision of expressing the essence of Japan ‘wabi-sabi’ within French cuisine; through the use of wood-paper and washi, materials associated with Japanese culture.
A synthesis of Japanese aesthetics and technology, extremely thin slices of wood was used to make the cover.
Together with the cover and metallic foil stamp of the symbolic typesetting, we created an amalgam of western and Japanese aesthetics.

Bocuse d’Or Asia大会で優勝し、世界大会へ進んだTeam Japanを紹介するブロシュアデザイン。
フレンチの中に和の真髄である「侘び寂び」を表現した日本人シェフの視点を、木の紙・和紙といった日本特有の素材によって表現しました。
表紙に使用した紙は本物の樹木を薄くスライスしたものであり、日本の繊細な美と卓越した技術を見せながら、シンボリックな文字組みのメタリックな
箔押しによって、和と西洋のフュージョンを印象づけました。

bocusedor_001

bocusedor_002

bocusedor_003

bocusedor_004

bocusedor_005

bocusedor_005

bocusedor_006

bocusedor_007

bocusedor_008

bocusedor_009

bocusedor_010

bocusedor_011

bocusedor_012

bocusedor_013

bocusedor_014

bocusedor_015

bocusedor_016

bocusedor_017

bocusedor_018

bocusedor_019

bocusedor_020