HYSTERIC GLAMOUR : brand site renewal

HYSTERIC GLAMOUR: brand site renewal
(planing, art direction & design, programming)
http://www.hystericglamour.jp/

credit :

creative direction: artless Inc.

planning, creative direction: shun kawakami, artless Inc.

project management: satoko tanaka, artless Inc.

art direction, web design: keigo anan, logram Inc.

programming: yusuke kumagai, logram Inc.

client: OZONE COMMUNITY CORPORATION

Renewal of HYSTERIC GLAMOUR Website
We especially focused on the three of the contents, LOOK BOOK, MOVIE and TABLOID. LOOK BOOK provides the images of the latest collection. You can zoom in and out to view both details and overall look of the clothes. We created the MOVIE content in a fashion that allowed to watch all the previous videos in one page. Lastly, you can check the latest information about HYSTERIC GLAMOUR such as hot topic and the new lines of products on TABLOID. We are certain that with this website will entertain the higher information quality and enhance the attractiveness of HYSTERIC GLAMOUR.

HYSTERIC GLAMOURのブランドサイト・リニューアル
最新コレクションのスタイルを簡単な操作で、直感的に全身~寄りの画像を楽しめる「LOOKBOOK」、撮りためてきた動画コンテンツをアーカイブ化した「MOVIE」、新製品からオススメの情報まで多角的にブランドからの最新情報が公開される「TABLOID」等、これまでHYSTERIC GLAMOURが大切に扱ってきたコンテンツをさらに上質で魅力的な印象とし、発信性の高いサイト構成にてリニューアルいたしました。

hys_web_1

BOCUSE D’OR, ASIA PACIFIC 2014 : Menu for TEAM JAPAN (Asia Winner)

BOCUSE D’OR, ASIA PACIFIC 2014 :
Menu for TEAM JAPAN (Asia Winner)

(art direction and design)
ボキューズドール・アジア大会 2014: 日本代表メニュー(アジア優勝)


design concept :
WA / 和 + MOON / 月


credit :
creative direction: JTQ Inc.
art direction and design: shun kawakami, artless Inc.
design: nao nozawa, artless Inc.
photo: kenichi yamaguchi
client: Maison de Gill Ashiya


Menu:

tjht1001tjht1002tjht1003tjht1004tjht1005tjht1006tjht1007tjht1008tjht1009tjht1010tjht1011tjht1012tjht1013

brand design strategy

brand design strategy :

Quantitative クォンティティー/数量的価値
+ Financial value 経済的価値
+ Functional value 機能的価値
+
Qualitative  クオリティ/質量的価値 → * Premium value
+ Identity value 独自性/思想/哲学
+ Meaningful value 意義/目的
+ Artistic value 芸術的価値/美術的価値

= Brand value ビジネス&ブランド価値

display design for Roppongi Hills Club

Roppongi Hills Club:
Italian restaurant “la cucina” – Display design

display design

credit :
creative direction: artless Inc.
art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: nao nozawa, artless Inc.

display stylist: miho kawakami
photographer: yuu kawakami
client: Roppongi Hills Club

Display design for La Cucina, an Italian restaurant in Roppongi Hills Club. With the aim of welcoming guests, a display corner featuring a shop sign and special products was made using organic materials such as wood and cork.

六本木ヒルズクラブのイタリアンレストラン「la cucina」のゲストをお出迎えするためのディスプレイデザイン。木やコルクといったオーガニックな素材を多用し、店名サインとこだわりの商品ディスプレイのコーナーを制作しました。

_MG_1673

_MG_1681

_MG_1722

_MG_1724

_MG_1734

_MG_1738

_MG_1765

_MG_1772

_MG_1778

_MG_1785

brochure design for Bocuse d’Or

Bocuse d’Or: Brochure for TEAM JAPAN (Asia Winner)
graphic design

credit :
creative direction: JTQ Inc.
art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: nao nozawa, artless Inc.

photographer: yuu kawakami
client: Maison de Gill Ashiya

Brochure design for TEAM JAPAN, winner of Bocuse d’Or Asia and contender in the world championship.
We conveyed the Japanese chef’s vision of expressing the essence of Japan ‘wabi-sabi’ within French cuisine; through the use of wood-paper and washi, materials associated with Japanese culture.
A synthesis of Japanese aesthetics and technology, extremely thin slices of wood was used to make the cover.
Together with the cover and metallic foil stamp of the symbolic typesetting, we created an amalgam of western and Japanese aesthetics.

Bocuse d’Or Asia大会で優勝し、世界大会へ進んだTeam Japanを紹介するブロシュアデザイン。
フレンチの中に和の真髄である「侘び寂び」を表現した日本人シェフの視点を、木の紙・和紙といった日本特有の素材によって表現しました。
表紙に使用した紙は本物の樹木を薄くスライスしたものであり、日本の繊細な美と卓越した技術を見せながら、シンボリックな文字組みのメタリックな
箔押しによって、和と西洋のフュージョンを印象づけました。

bocusedor_001

bocusedor_002

bocusedor_003

bocusedor_004

bocusedor_005

bocusedor_005

bocusedor_006

bocusedor_007

bocusedor_008

bocusedor_009

bocusedor_010

bocusedor_011

bocusedor_012

bocusedor_013

bocusedor_014

bocusedor_015

bocusedor_016

bocusedor_017

bocusedor_018

bocusedor_019

bocusedor_020