graphic design

New Year Card 2018 for Plan Do See Inc.

February 05, 2018

Plan Do See Inc. New Year Card 2018
design

 

credit :
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction: koyuki inagaki, artless Inc.
graphic design: hitomi yasuda, artless Inc.
project managemeng: ken aoki, artless Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.

 

_

We were in charge of designing New Year Card 2018 for Plan Do See Inc.

Plan Do See Inc. is well known for pioneering the original wedding in Japan, nowadays they operates not only weddings, but hotels and restaurants worldwide with Japanese “Omotenashi” spirit.

Mainly using symbols, we designed to have sense of unity for 8 properties that have different themes, Japanese, Western or mix of both.
Our goal was to make the cards to be delighted for recipient. Each brand color is used for base color, gold color is used partially, and symbols are inspired by each property’s concept and location, while keeping Japanese New Year’s motif.

_

この度 artless Inc.は株式会社 Plan Do Seeの2018年度年賀状デザインを担当致しました。

オリジナルウェディングの先駆けとして業界を牽引してきたPlan Do Seeは日本の「おもてなしの心」を大切に、現在ウェディング業のみならず、国内外のホテルやレストランの運営を行っています。

和洋テーマの違う8店舗のホテル・レストランを、統一感を持たせつつ、シンボルをメインとし、受け取った方が嬉しくなるような年賀状を意識しました。
ベースカラーには各店舗のブランドカラーを使い、また部分的に金色を使用し、シンボルはそれぞれの店舗コンセプトや土地からインスピレーションを得たお正月モチーフに落とし込んでいます。

 

1

2

3

4

5

6

7

8

web

web design for Satoyama Jujo

January 26, 2018

Satoyama Jujo
english web design
http://www.satoyama-jujo.com/en

 

credit :
web design by artless Inc.
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction: koyuki inagaki, artless Inc.
graphic design: hitomi yasuda, kanako ueno, noey nitipon, artless Inc.
web programming: katakuriko inc.

 

We were in charge of designing english website for Satoyama Jujo, a lifestyle inn located in Niigata prefecture, Japan.

Satoyama Jujo is one of the two hotels in Japan that has been selected by Design Hotels. The building was originally an old Japanese folk house aged 150 years old, renovated and redesigned by Toru Iwasa – founder of lifestyle magazine “Jiyujin.” Designer furnitures exampled by Scandinavian furnitures, breathe in new attractiveness to the traditional charms of the folk house, creating a comfortable harmony.

This design is mainly about the large use of photography to convey the utmost Satoyama Jujo’s signature, such as marvelous scenery, food, architecture and art. Each page is guided by clicking full width photo banner. We selected elegant serif font that matches to tasteful yet modern and sophisticated building. Much space is taken up around the typography to make beautiful photography stand out.

We would highly recommend you to stay the hotel for Satoyama Jujo’s luxury experience that you wouldn’t gain in big cities.

artless Inc.は、新潟県に位置する宿泊施設「里山十帖」の英語ウェブデザインを担当しました。

ライフスタイル雑誌「自遊人」創刊者、岩佐十良氏プロデュース及び運営、古民家をリノベーションして建てられたこの施設は、日本では2つしか選出されていないDesign Hotelsのひとつでもあります。北欧家具をはじめとするデザイナーズ家具たちが、築後約150年、総欅づくり、総漆塗りの空間に活き、心地よい空間を生み出しています。

今回のデザインでは、里山十帖ならではの絶景、食、建築、アートなどの魅力を最大限に伝えるため、写真をメインに大きく使用しています。それぞれのページはサイト幅いっぱいに使用した写真バナーから進めるようデザインしました。風情のある建物でありながら、モダンで洗練されたこの施設に合うよう、フォントは品のあるセリフフォントを選択。タイポグラフィと余白の関係を大切にデザインしています。

新潟にご宿泊の際は、都会では味わえないラグジュアリーを是非一度ご体感ください。


jiyujin_01

jiyujin_02

jiyujin_03

jiyujin_04

jiyujin_05

jiyujin_06

jiyujin_07

branding & identity

packaging design for Satoyama Jujo

January 25, 2018

Satoyama Jujo
packaging design

credit :
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
assistant design: hitomi yasuda, artless Inc.
project management: asami kinoshita, artless Inc.


We were in charge of packaging design for binned products, produced by Satoyama Jujo, a lifestyle inn located in Niigata prefecture, Japan.

Satoyama Jujo is one of the two hotels in Japan that has been selected by Design Hotels. The building was originally an old Japanese folk house aged 150 years old, renovated and redesigned by Toru Iwasa – founder of lifestyle magazine “Jiyujin.” Designer furnitures exampled by Scandinavian furnitures, breathe in new attractiveness to the traditional charms of the folk house, creating a comfortable harmony.

The design initiated from thinking how Satoyama Jujo enables to translate traditional context into modern-day sensibilities. By blending Japanese elements, such as map and vertical texts, with English copywriting, we attempted to achieve a design with universal appeal, for audience from both outside and inside of Japan. Minimal and elegant design for authenticity, while the dynamically laid out hand-written font plays a role as a pattern, as well as an expression for Satoyama Jujo’s handmade charms.


artless Inc.は、新潟県に位置する宿泊施設「里山十帖」の食品パッケージのデザインを担当しました。

ライフスタイル雑誌「自遊人」創刊者、岩佐十良氏プロデュース及び運営、古民家をリノベーションして建てられたこの施設は、日本では2つしか選出されていないDesign Hotelsのひとつでもあります。北欧家具をはじめとするデザイナーズ家具たちが、築後約150年、総欅づくり、総漆塗りの空間に活き、心地よい空間を生み出しています。

今回のデザインでは、新潟をはじめとする日本の食や伝統文化を、現代の感性に落とし込み海外に発信している「里山十帖らしさ」を考えるところから始まりました。日本地図や縦組みのテキストを用い、和のエッセンスを散りばめながら、英文との併記にこだわることで、グローバルなオーディエンスにも受け入れられるデザインにしています。ミニマルで上品なデザインでありながら、大胆にレイアウトされた手書き書体が、「柄」の役割を果たすと同時に、里山十帖ならではの「手作り感」を表現しています。


00

01

02

03

04

05

06

07

08

web

design for Intentionallies

January 25, 2018

Intentionallies
creative & art direction, web design, graphic design
http://www.intentionallies.co.jp/

credit :
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
assistant design: kanako ueno, noey nitipon, artless Inc.
project management: ken aoki, artless Inc.
web programming: adrien dufond, manmaru Inc.

We, artless Inc., had the pleasure of designing the renewed website for an architecture label “Intentionallies.”

Known for works such as “amadana” “CLASKA” and “Stellar Works,” Intentionallies is an architecture label with a wide scope of capabilities ranging from product design, interior design to high-rise buildings.

It is a label with constant exploration for new challenges, within their sophisticated outputs. Our design initiated with an idea of having a website that can only represent Intentionallies. On top of conventional way of displaying works with its titles and image thumbnails, we created their own filtering tool called ’tags’, which was inspired from ‘design codes’ that Intentionallies create for each project. Not just the names of clients or buildings, we utilised the very own words from Intentionallies and made them into the central design element of the website. The design is made bold and daring, yet minimal and professional, to represent an architecture label that has a history of more than 20 years.

We greatly appreciate this opportunity with Intentionallies, in which we were able to demonstrate a new system of portfolio design, where viewers are able to look back through the past works, while looking forward to the upcoming ones.

artless Inc.は、鄭秀和氏が率いる建築レーベル “Intentionallies” のWEBデザインを担当しました。

代表作 “amadana” “CLASKA” “Stellar Works”などで知られるIntentionalliesは、プロダクトからインテリア、超高層ビルまで手がける建築レーベルです。

洗練されたアウトプットの中に、常に新しい挑戦を探求し続ける Intentionallies。Intentionallies だからこそできる、新しいポートフォリオサイトの仕組みを考えたWEBデザインです。従来のポートフォリオサイトに見るような、画像、プロジェクトタイトルの一覧に加え、閲覧モード「タグ」を追加しました。Intentionalliesが設計時に、各プロジェクトに設ける「デザインコード」から着想を得た、独自の方法でプロジェクトをフィルタリングできる仕組みです。クライアント名や建物名とは異なる、Intentionallies自身の言葉をデザインの大きな要素とし、大胆でありながらも、設立から20年以上経つ建築レーベルに合うような、ミニマルで、プロフェッショナルな空気感を大事にしました。

積み重ねてきた作品を辿りつつ、未来の作品への期待が高まる、新しいポートフォリオの形をIntentionalliesと共にデザインすることができたことをとても嬉しく感じています。

ITL_01

ITL_02

ITL_03

ITL_04

ITL_05

ITL_06

ITL_07

ITL_08

ITL_09

artwork

cover & billboard design for Utada Hikaru

December 19, 2017

Utada Hikaru: “Forevermore” and “Anata”
cover & billboard design

credit :
art direction & design: shun kawakami, artless Inc.
design: kazuki kaneko, artless Inc.
project manager: yuri izushi, artless Inc.
photographer: Maciej Kucia, AVGST
agency: en one tokyo Inc.
sales agency: EPIC Records Japan


We were in charge of designing the cover art and billboard for artist Utada Hikaru’s songs “Forevermore” and “Anata”.

Utada Hikaru is arguably Japan’s most influential female artist, whose debut album “First Love” became the best selling Japanese-language album of all time. The artist has received international praise, with her recent album “Fantôme” released in 2016 hitting the digital album charts in 31 countries.

The song “Forevermore” for which we designed the cover art, was released exclusively online in July and has been used as the theme song for the TBS series “Gomen, Aishiteru”. The cover art has been used in outdoor advertisements as well as posters and has appeared through August and September at some of Tokyo’s most visited sights, including Spanish Hill / Shibuya, Ginza, and Akasaka.
We also designed the digital cover art for the single “Anata”, released digitally on December 8. The song has received significant attention from being used as the theme song for the movie “Destiny: The Tale of Kamakura” as well as appearing in the commercial for SONY’s “Noi-Can, Wireless”.

The songs are available now on all major music distribution services including iTunes, Recochoku, and mora.


この度 artless Inc. はアーティスト・宇多田ヒカルの楽曲 ”Forevermore” 及び ”あなた” の配信用ジャケットデザインならびにビルボード広告デザインを担当いたしました。

宇多田ヒカルは日本を代表する女性アーティストで、デビューアルバム ”First Love” が日本国内の歴代アルバムセールス 1位を記録したほか、昨年2016年に発表したアルバム ”Fantôme” は各配信サイトにおいて日本を含む世界31か国でランクインするなど、その実力は国内外から高く評価されています。

artless Inc. がジャケットデザインを手がけた楽曲 ”Forevermore” は今年7月にネット配信限定でリリースされ、TBS系日曜劇場「ごめん、愛してる」の主題歌にも起用されました。このジャケットデザインは屋外広告及びポスターとしても使用され、今年8月から9月にかけて、渋谷スペイン坂や銀座、赤坂をはじめとする都内各所に掲出されました。
また最新シングル ”あなた” についても artless Inc. が配信用ジャケットをデザインしました。映画「DESTINY 鎌倉ものがたり」主題歌/ソニー「ノイキャン・ワイヤレス」CMソングである本楽曲は多くの注目を集め、12月8日にネット配信限定でリリースされました。

上記2つの楽曲は、iTunes、レコチョク、moraなど主要音楽配信サービスにてお求めいただけます。皆様是非ご鑑賞下さい。

25551438_1653171038076050_1463573969_o - copie

utada alog anata

25590367_1653170934742727_2087845006_o - copie

Page 4 of 62« First...23456...102030...Last »

© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly