award

DFA Awards 2017 Merit Award – Hotel Kanra Kyoto

November 17, 2017

DFA Design for Asia Awards 2017 Merit Award
v.i. + sign design for hotel kanra kyoto

 

Print

 

artless Inc. is proud to announce that our branding project for ‘hotel kanra kyoto’ was honored with the Merit Award from DFA Design for Asia Awards 2017, one of the most coveted design awards in Asia.

The DFA Awards is an internationally recognized program launched in 2003 by the Hong Kong Design Centre with the aim of cementing Hong Kong’s role as the epicenter of design in Asia. With a focus on the ever-expanding design industry in Asia, the DFA Award recognizes and celebrates exemplary designs with an Asian perspective. Design projects are judged on four criteria; overall excellence, use of technology, impact in Asia, and commercial and societal success. With over a thousand entries from more than 23 countries across the globe, the DFA Awards has a strong international influence in Asia. The awards ceremony will take place on December 6th in Hong Kong, and the winning works will be exhibited during “IDFA Awards Exhibition at DesignInspire” at the Hong Kong Convention and Exhibition Centre for three days from December 7th to the 9th.

With the reopening of ‘hotel kanra kyoto’ in October 2016, artless Inc. was in charge of creating the visual identity as well as the signage system of the hotel.
The design tenet for this project was ‘Kirei-sabi’, an aesthetic sense and philosophy of Kyoto/Japan, which was realized through the logotype, typography, pictograms, and the tastefully weathered color scheme of coal black and copper red that were used in the signage and print materials.
While elements of traditional Japanese culture are present in all levels of the design, to meet demands of a growing inbound market in Kyoto, all written materials are in both Japanese and English. Our goal for this project was to build a new brand image of ‘hotel kanra kyoto’ that is international in scope with a Japanese essence.

この度 artless Inc.は、香港の権威あるデザイン賞「アジアデザイン賞 / DFA Designs for Asia Awards 2017」の「優秀賞 / Merit Award」を受賞しました。

DFA Design for Asia Awards 2017
Award : Merit Award
Project Name : hotel kanra kyoto V.I. + sign design

アジアデザイン賞(DFA)は、香港をアジアのデザイン拠点として位置づけるべく、2003年に香港デザインセンターの主催によって開始された世界的なデザイン賞で、飛躍的な進化を続けるアジア市場にフォーカスし、文化的視点、継続性、伝統と技術、アジア社会への影響度の4つの観点で優れたデザインを評価し、毎年世界23カ国以上、1000件以上のエントリーを数える国際的なアワードです。
本年度は2017年12月6日に香港で授賞式が行われ、12月7~9日の3日間 Hong Kong Convention and Exhibition Centreにて開催される「IDFA Awards Exhibition at DesignInspire」にて作品の展示が予定されています。

artless Inc.は、2016年10月に「ホテル カンラ 京都」がリニューアルオープンするにあたり、V.I. 及びサインデザインのリニューアルを担当しました。日本及び京都の持つ美意識と上質な佇まい、そしてデザインコードを「綺麗さび」とし、ロゴタイプ、基本書体 / アイコン、少しエイジングのかかった漆黒、銅赤色をサインや印刷物に採用する等、ブランドカラーを設定。日本の伝統文化を感じられる要素を各所に散りばめながら、増え続けるインバウンド重要に対応するためにも英語と日本語のバイリンガル表記とし、インターナショナルなトーンアンドマナーで新しいhotel kanra kyotoのブランドイメージの構築を目指したプロジェクトです。また、ロゴタイプにおいては「日本タイポグラフィ年間2018」にも入選しました。

京都にご宿泊の際は、ホテル カンラ 京都をぜひご利用いただき、その世界観をご体感ください。

 

credit :
produce, brand concept, architecture & interior design: UDS Ltd.
creative direction & art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: kazuki kaneko, artless Inc.
design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
symbol design: emmi narasaki, Styledesignworks
photographer: yuu kawakami, artless Inc.
client: hotel kanra kyoto, UDS Ltd.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

exhibition

collaboration between DAIKANYAMA TSUTAYA BOOKS, RIVERS and artless Inc.

October 20, 2017

DAIKANYAMA TSUTAYA BOOKS, RIVERS and artless Inc.
exhibition collaboration

 

credit:
art direction: shun kawakami, artless Inc.
exhibition design: koyuki inagaki, hitomi yasuda, artless Inc.
exhibition setup: TRNK
photography: yuu kawakami, artless Inc.

participating creative units:
artless Inc.
ATAK
kigi
Klein Dytham architecture
MIRU DESIGN
PARTY
Smiles:
SUPPOSE DESIGN OFFICE

The exhibition features seven groups of artists and designers that represent Japan and share a connection with this hub of creativity. As part of DESIGNART, visitors can experience, enjoy, and take home a part of the exhibition.

代官山近辺を拠点とするクリエイターが日常的に集い、交差する蔦屋書店。クリエイティビティのハブとしての役割を象徴するこの場所とかかわりのある、日本を代表するアーティスト&デザイナー 8組を紹介します。
店内には RIVERS 提供のロゴ入りマグを関連書籍とともに展示し、訪れる人が体験し、楽しみながら購入することができるエキシビションです。

venue:
DAIKANYAMA TSUTAYA BOOKS Bldg.2, 17-5 Sarugakucho, Shibuya-ku, Tokyo

hours:
7:00 – 26:00

dn_tsutaya001

dn_tsutaya002

dn_tsutaya003

dn_tsutaya004

dn_tsutaya005

dn_tsutaya006

dn_tsutaya007

dn_tsutaya008

dn_tsutaya009

dn_tsutaya010

dn_tsutaya011

dn_tsutaya012

dn_tsutaya013

dn_tsutaya014

dn_tsutaya015

web

web design for New Material Research Laboratory

October 12, 2017

New Material Research Laboratory
web design

credit :
web design by artless Inc.
creative derection: shun kawakami, artless Inc.
graphic design & art direction: nao nozawa, artless Inc.
development & cms development: adrien dufond (manmaru, Inc.)
client: New Material Research Laboratory

We were in charge of designing the website for New Material Research Laboratory (NMRL).
NMRL is an architectural firm founded by contemporary artist Hiroshi Sugimoto and architect Tomoyuki Sakakida.

“NMRL stands against standardized and superficial construction materials and is dedicated to utilizing traditional materials that require the spirit and skills of true artisans.” From the glass tea house at the Venice Biennale to the MOA Museum of Art, the laboratory’s philosophy is the unwavering foundation of each of their serene yet powerful projects.

To showcase the achievements of the firm, we arranged the photographs of their work in a grid-based design to highlight the delicate refinement of each project.
The systematically arranged top page utilizes movement only possible in the digital realm to express the richness of the works. Distilling the design to only the essential elements allows the many photographs by globally renowned artist Hiroshi Sugimoto to fully express NMRL’s unique vision.
The Odawara Art Foundation ENOURA OBSERVATORY, envisioned by Hiroshi Sugimoto and designed by NMRL,
will open to the public this autumn to deliver their singular philosophy and unparalleled quality.

Please visit the website for updates on future projects by NMRL.

新素材研究所のwebデザインを担当させて頂きました。
新素材研究所は、現代美術作家の杉本博司氏と、建築家の榊田倫之氏によって設立された建築設計事務所です。
ヴェネチア・ビエンナーレでのガラスの茶室やMOA美術館などといった、静質でありながら強い存在感を持つプロジェクトは、研究所の哲学である「全てが規格化され表層的になってしまった現代の建築資材に異を唱え、扱いが難しく、
高度な職人技術を必要とする伝統的素材にこだわる。」という確固たる意思に裏打ちされています。

その類まれなるクオリティ高さを誇る各プロジェクトの写真を整然とグリッドにそって配列する事で、雅やかな
各プロジェクトの品格が表現されたwebデザインを徹底しました。 TOPでは整頓されながらも、動きによって豊かさを
表現し、webだからこそ成し得る動作で表現に華を添えています。日本が世界に誇る杉本博司氏による作品写真は圧巻であり、要素を研ぎ澄ませ、写真をふんだんに盛り込む事でその世界観をあます所なく表現しています。

今秋には杉本博司氏が構想し、新素材研究所が設計を手掛けた「小田原文化財団 江の浦測候所」が一般公開され、
唯一無二の哲学とその圧倒的なクオリティに、更なる展開が期待されています。 今後のプロジェクトの更新にもご期待ください。

0-1

0-2

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

artwork

branding for The Tokyo Restaurant.

August 28, 2017

The Tokyo Restaurant.
branding

credit :
vi design by artless Inc.
commissioned by Plan・Do・See Inc.

creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
product photography: yuu kawakami, artless Inc.
interior design: Hirsch Bedner Associates

Located in the hustle and bustle of the city centre in Kuala Lumpur, Malaysia, “The Tokyo Restaurant.” is a Japanese restaurant & bar in ISETAN THE JAPAN STORE, produced by Plan・Do・See, Inc. We, artless Inc., was given an opportunity to carry out branding & visual identity for the restaurant.

Our branding span across a wide range of media from logo design to stationeries, menu, sign design and copywriting. The key concept for the visual identity is “marriage of authenticity and light-heartedness.” Classic typefaces were chosen to create an authentic atmosphere for the brand, while the abstracted monogram adds a contemporary, approachable look.

We have created an extensive corporate identity guideilne in order to ensure the correct delivery of the brand’s tone and manner by local designers. The corporate identity guideline includes: the usage of logos and its versions, examples of typeface usages, direction for photographys and copywriting.

The Tokyo Restaurant. is suited for various occasions whether your visit is with family, friends or as a couple. The brand design sets the restaurant down-to-earth, while not compromising on the sophisticated mood. We believe that, with our own Japanese sense of aesthetics, we were able to express the sophisticated, contemporary atmosphere for the audience in Kuala Lumpur.

2017年2月、マレーシア・クアラルンプール中心部に位置するISETAN THE JAPAN STORE内にオープンした、レストラン&バー「THE TOKYO RESTAURANT.」のブランディング&V.I.を担当しました。

ロゴをはじめ、サイネージ、ステーショナリー、メニューのグラフィックデザインから、コピーライティングまで、細部に渡り手がけることで、確固たるブランド構築を図りました。デザインコードは「格式とカジュアルのマリアージュ」。ロゴデザインにはクラシックな書体をセレクトしながら、抽象的でミニマルなモノグラムを添えることで、コンテンポラリーな印象にしています。

現地のデザイナーの手に渡った後も、THE TOKYO RESTAURANT.の空気感が的確に表現され続けるように、ブランドガイドラインには、ロゴのバリエーション、使用ルール、タイプフェイスの文字組例、写真撮影のディレクション、コピーライティングのトーン&マナーを含めています。

家族、友人、恋人となど、様々なシーンに対応するオールデイダイニングでありながら、上品さを兼ね合わせた 「THE TOKYO RESTAURANT. 」。日本の感性を通しながら、ローカルなオーディエンスに受け入れられる、コンテンポラリーなアウトプットを意識したブランディング・プロジェクトです。

1

2

3

4

5

6

7

8

10

11

12

13

14

15

branding & identity

planning + branding for QM weather.

July 25, 2017

QM weather.
planning + branding

credit :
concept planning: QUANTUM Inc., artless Inc.
product development: QUANTUM Inc., KAMARQ Holdings
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
photography: yuu kawakam, artless Inc.

We, artless Inc., worked with QUANTUM Inc. and KAMARQ Holdings to brand their IoT weather forecast product ‘QM weather.’

Available for purchase at Tsutaya Bookstore, the product initially started as an installation art for Hotel Risveglio Akasaka that opened in 2015. We have elevated the idea into a product that can be enjoyed at home, offices and retail stores. Our responsibilities included: art direction, branding and graphic design.

The subtle red dot we employed in QM weather.’s logo takes its inspirations from the Sun. The typeface chosen, Mark OT, a young typeface of the 21st century, represents new generation in a down-to-earth manner.
Alongside with the logo, we have created app design, packaging design, instrucition manual and iconography. ‘QM weather.’ comes in 4 versions of weather icons, created by 4 different designers. We contributed one set of icons that compliments the branding with its minimalistic lines accompanied by subtle dots.

With the clear appetite recognised for IoT devices in Asian region, we regard QM as a reflection of the diverse and inclusive nature of today’s IoT market, and have graphically translated it to a brand that is acceptable by a wide range of audience as a part of their daily life.

この度 artless Inc. はQUANTUM Inc.、KAMARQ Holdingsと共同で、天気を感じるIoTサイネージプロダクト「QM weather. 」を開発しました。

2015年にオープンした「HOTEL RISVEGLIO AKASAKA」のロビーに、QUANTUM Inc.とのコラボレーションで制作したIoT天気予報インスタレーションをパーソナルユースに変化させ、卓上インテリアとして楽しめるプロダクトにしました。アートディレクション・ブランディング・グラフィックデザインに携わり、ロゴをはじめとしたアイデンティティ構築、アイコン・アプリ・パッケージデザインを担当しています。

天気を象徴する太陽のイメージから、「QM weather. 」のアイデンティティはデザインされています。「IoT」というテクノロジーが、さりげなく、そっと生活に寄り添えるような佇まいになるように、モダンでありながら柔らかい雰囲気を大事にしました。ロゴタイプには、丸みが特徴的で親しみやすさを感じる「Mark OT」を使用し、赤いピリオドを印象的に添えています。
ロゴと連動するように、赤のアクセントカラーと、ドットが印象的なデザインをアイコン・アプリ・パッケージを通して実践しています。

デザインの力により、IoTテクノロジーをより身近にする手助けをしたプロジェクトです。

「QM weather. 」は7月20日より蔦屋書店、NU茶屋町にて販売しており、KAMARQのECサイト他
順次拡大予定となっています。

1_logo&icons

2_icons

3_app

4_app_phone_1

4_app_phone_2

4_app_phone_3

5_product

6_product

7_package

8_package

9_package

10_instruction

Page 7 of 63« First...56789...203040...Last »

© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly