branding & identity

brand visuals for MIST Hotel and Pullman Kaifeng

June 01, 2018

MIST Hotel and Pullman Kaifeng
creative direction & photo direction

credit :
art direction: shun kawakami + koyuki inagaki, artless Inc.
photography: yoshihiro makino, W Inc.

Yoshihiro Makino
http://www.yoshimakino.us
_

artless Inc. has carried out art direction for photoshooting promotional visuals at “MIST Hotel” and “Pullman Kaifeng” – luxury hotels owned by Central China Hotel Management, who has been earning reputations from their past projects in Henan Province.

Photographer Yoshihiro Makino and creative director Shun Kawakami have vividly captured the spatial atmosphere of the locations. Yoshihiro Makino is a photographer, based in Los Angeles whilst actively going across West and East coasts, whose primary expertise includes interior photography, landscape photography and documentary portraits.

“MIST Hotel” is a luxury resort hotel, for which artless Inc. carried out an integrated visual identity design that consists of: logo, wayfinding, amenity and website deisgn.

http://www.artless.co.jp/alog/branding-v-i/8841/

_

中国・江南省を中心にホスピタリティ事業での実績を誇る「Central China Hotel Management Group」のラグジュアリーホテル「MIST Hotel」「Pullman Kaifeng」において、イメージビジュアル撮影のディレクションを行いました。

LAを拠点に西海岸と東海岸をバイコースタルに行き来しながらも、グローバルなフィールドでインテリアやランドスケープ、ドキュメントポートレイトの撮影を得意とするフォトグラファー Yoshihiro Makino 氏を迎え、弊社クリエイティブディレクター・川上シュンとのコラボレーションにより、空間に流れる空気感を切り取りました。

「MIST Hotel」はロゴ、サイン、アメニティデザイン、ウェブサイトデザインまで弊社がトータルデザインとブランディングを手がけたリゾートホテルです。

http://www.artless.co.jp/alog/branding-v-i/8841/

 

MIST HOTEL
Untitled Session0591
Untitled Session0634eUntitled Session0646e
Untitled Session0793e
Untitled Session0859
Untitled Session0940e
Untitled Session1117
Untitled Session1257e
Untitled Session1292
Untitled Session1326e
Untitled Session1399e
Untitled Session1485e

 
Pullman Kaifeng
Untitled Session1666e
Untitled Session1762
Untitled Session1796
Untitled Session1883e
Untitled Session1958e
Untitled Session2015e
Untitled Session2102
Untitled Session2146e
Untitled Session2226e

branding & identity

branding + visual identity for Phaédo

December 18, 2017

Phaédo
branding + visual identity
http://www.phaedostudios.com/

– art direction
– graphic design
– logo & visual identity
– v.i. guidelines
– photography
– videography
– website design

 

credit :
brand director: zhu zhu, Phaédo

art direction & creative direction: shun kawakami, artless Inc.
photography & videography: alexander hugh mitchell
sound design: hiroki saitoh
video edit: yuichi maruno, glmv
programming: adrien dufond
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
project management: satoko tanaka, ken aoki, artless Inc.


‘Phaédo’ is a fashion brand in Hangzhou, China, led by the first Chinese graduate from Antwerp Royal Academy of Fine Arts, Zhu Zhu.

The brand’s logo was developed carefully for over a year, with each letter tailored to carry out the brand’s concept. With the identity we developed, Phaédo has made its debut in Milano Fashion Week in February 2017. Phaédo, with their debut collection, has showcased its philosophical and aesthetic values that weigh importance on timelessness, unadorness and wabi-sabi.

artless Inc. had an opportuninty to develop their branding through logo design, web design, directing photography, videography and sound design. The photoshoot was carried out at a ruin that stands deep inside Hangzhou, China. Phaédo’s works were taken with focuses on the rustic textures of the site, as well as the nature. Web design features sound design that symbolises the passage of four seasons. Though minimal, the website assembles craftsmanship of different expertises, representing the ethos of Phaédo.

With deep understanding and resonance with the brand’s philosophy, we crafted the branding to its every details, believing that would be an identity Phaédo is able to stand for.


アントワープ王立芸術アカデミーでファッションデザインを学んだデザイナー・Zhu Zhuをディレクターに迎え入れた、中国のファッションブランド「Phaédo」のブランディングを手掛けました。

初回提案から約1年をかけ、1文字ずつテイラーしデザインされたロゴと共に、「Phaédo」は、2017年2月、Milano Fashion Weekで初のコレクションを発表しました。時代に左右されない、タイムレスなデザインでありながら「侘び寂び」の理念を大事にした詩的な世界観で、異彩を放ちました。

artless Inc.はロゴをはじめ、フォトグラフィー、ビデオグラフィー、サウンドデザイン、ウェブサイトまでトータルなブランドアイデンティティの構築を行いました。撮影には杭州の山奥に佇む廃墟を利用し、時の経過を感じる自然物や建築物の一部にフォーカスをあてながら作品を撮影し、Phaédoの世界観を表現しました。ウェブ・デザインには四季を表現するサウンドを起用し、ミニマルでありながら記憶に残るPhaédoというブランドを象徴するウェブサイトとなっています。撮影に使用した建設物は、インテリアスタイリスト・コレクターであるAxel Vervoordt氏を招き、ショールームとしてのオープンを予定しています。


Print

Print

Print

Print

9_pic1

Print

Print

Print

Print

Print

Print

Print

Print

Print

graphic design

branding for CONRAN SHOP

December 07, 2017

CONRAN SHOP Christmas 2017
branding

credit :
commissioned by CONRAN SHOP Japan
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & graphic design: nao nozawa, artless Inc.
styling: nao nozawa, artless Inc. + CONRAN SHOP Japan
photographer: kyohei matsuda


The concept for this year’s THE CONRAN SHOP Christmas catalog is PRISM.
By laying out a multitude of neon-colored panels in a grid, we art directed a series of striking visuals that are imbued with glimmers of overlapping colors. With artless also in charge of styling, we were able to create spirited and playful designs.

We welcome you to visit a store near you and enjoy the dazzling neon-colored Christmas design and decor.


今年のTHE CONRAN SHOPのクリスマスカタログのコンセプトはPRISM。
様々なネオンカラーのパネルを使いグリッドにそってレイアウトする中で、重なり合う色の煌めきの美しい写真をディレクションしています。スタイリングもartlessで担当し、遊びのあるデザインに仕上げています。

ぜひ店頭で、ネオンカラーの明るいクリスマスの装いをお楽しみください。


01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

15

16

17

18


© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly