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Maison de Taka Ashiya

branding for Maison de Taka Ashiya
branding

credit:
branding: artless Inc.
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki,, artless Inc.
project management: satoko tanaka, artless Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.
client: Maison de Taka Ashiya

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artless Inc. was in charge of creating the branding for “Maison de Taka Ashiya”, a French restaurant nestled in the quaint neighbourhood of Ashiya, Hyogo.

The head chef is Hideki Takayama, who has earned one-star in Michellin Guide for four consecutive years after practising apprenticeship in Tokyo and France. He is also the winner of prestigious “Bocuse d’Or Asia-Pacific 2014”, which led him to winning 5th place in “Bocuse d’Or 2015” in the world. We were in charge of designing the menu he then participated Bocuse d’Or with, in prior to starting the project “Maison de Taka Ashiya”.

The branding takes jasmine leaves as its symbolic motif, inspired from the garden owned by the restaurant. The leaves are stylized to make their delicate veins visible, signifying “conenctions” that chef Takayama treasures.

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兵庫県・芦屋の閑静な住宅地に佇むフレンチレストラン「Maison de Taka Ashiya」のブランディング。

「Maison de Taka Ashiya」の料理長・髙山英紀シェフは、東京・フランスでの修行を経た後、4年連続でミッシュランガイド一つ星を獲得し、フランス料理コンクールの最高峰である 「ボキューズ・ドール」の2014年アジア・パシフィック大陸予選にて優勝、「ボキューズ・ドール 2015」世界大会で5位を獲得した経歴を持ち、そのメニューデザインを手がけたご縁から本プロジェクトは始まりました。

一軒家を改築したレストランの緑豊かな中庭に広がる「ジャスミン」の葉をシンボルとし、高山シェフが心から大切にしている「人と人とのつながり」を繊細な「葉脈」によって表現しています。

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