MENU CLOSE

The Tokyo Restaurant. (Kuala Lumpur, Malaysia)

The Tokyo Restaurant.
branding

credit :
vi design by artless Inc.
commissioned by Plan・Do・See Inc.

creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
product photography: yuu kawakami, artless Inc.
interior design: Hirsch Bedner Associates

Located in the hustle and bustle of the city centre in Kuala Lumpur, Malaysia, “The Tokyo Restaurant.” is a Japanese restaurant & bar in ISETAN THE JAPAN STORE, produced by Plan・Do・See, Inc. We, artless Inc., was given an opportunity to carry out branding & visual identity for the restaurant.

Our branding span across a wide range of media from logo design to stationeries, menu, sign design and copywriting. The key concept for the visual identity is “marriage of authenticity and light-heartedness.” Classic typefaces were chosen to create an authentic atmosphere for the brand, while the abstracted monogram adds a contemporary, approachable look.

We have created an extensive corporate identity guideilne in order to ensure the correct delivery of the brand’s tone and manner by local designers. The corporate identity guideline includes: the usage of logos and its versions, examples of typeface usages, direction for photographys and copywriting.

The Tokyo Restaurant. is suited for various occasions whether your visit is with family, friends or as a couple. The brand design sets the restaurant down-to-earth, while not compromising on the sophisticated mood. We believe that, with our own Japanese sense of aesthetics, we were able to express the sophisticated, contemporary atmosphere for the audience in Kuala Lumpur.

2017年2月、マレーシア・クアラルンプール中心部に位置するISETAN THE JAPAN STORE内にオープンした、レストラン&バー「THE TOKYO RESTAURANT.」のブランディング&V.I.を担当しました。

ロゴをはじめ、サイネージ、ステーショナリー、メニューのグラフィックデザインから、コピーライティングまで、細部に渡り手がけることで、確固たるブランド構築を図りました。デザインコードは「格式とカジュアルのマリアージュ」。ロゴデザインにはクラシックな書体をセレクトしながら、抽象的でミニマルなモノグラムを添えることで、コンテンポラリーな印象にしています。

現地のデザイナーの手に渡った後も、THE TOKYO RESTAURANT.の空気感が的確に表現され続けるように、ブランドガイドラインには、ロゴのバリエーション、使用ルール、タイプフェイスの文字組例、写真撮影のディレクション、コピーライティングのトーン&マナーを含めています。

家族、友人、恋人となど、様々なシーンに対応するオールデイダイニングでありながら、上品さを兼ね合わせた 「THE TOKYO RESTAURANT. 」。日本の感性を通しながら、ローカルなオーディエンスに受け入れられる、コンテンポラリーなアウトプットを意識したブランディング・プロジェクトです。

1

2

3

4

5

6

7

8

10

11

12

13

14

15