branding & identity

branding + visual identity for abysse

May 21, 2019

abysse
branding + visual identity

credit:
branding: artless Inc.
art direction & creative direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: qiwen cao + kanako ueno, artless Inc.
web programming: adrien dufond
photography: yuu kawakami
project management: asami kinoshita

_

Seafood restaurant “abysse” lead by the young owner-chef Kotaro Meguro was awarded the Michelin 1-star within a year of its opening in March 2015 in Gaienmae, Tokyo. As part of their move to Daikanyama in March 2019, we were in charge of branding as well as holistic art direction and design, encompassing the logo, V.I., graphic design, signage, website, uniforms, and ambient music.

The French word “abysse”, in addition to signifying the depth of the ocean, carries the meaning “of having depth”. In creating the logomark and brand color we drew inspiration from their concept of evoking the oceanic depths and deepness of the flavor of their dishes. In the interior, the use of wood salvaged from the ocean expresses the depth of both the ocean and forest.

The menus styled like letters welcoming guests to their tables are adorned with foil stamps and signed by the chef. In order to design a complete dining experience, we carefully selected the chef uniforms in the open kitchen as well as curating the ambient music to stimulate the senses while creating a serene atmosphere.

The aim of our branding project is to express their reverence for the ocean, forest, and approach to materials, in the hopes of ushering “abysse” into the global stage.

_

2015年3月に東京・外苑前にオープンし、1年と経たずにミシュラン1つ星を獲得した若きオーナーシェフ目黒浩太郎氏による魚介にフォーカスしたガストロミーレストラン「abysse(アビス)」。今年3月、代官山への移転を機に ロゴ や V.I. からグラフィック/サイネージ/ウェブ/ユニホーム/BGM と、包括的なアートディレクションとデザインによるブランディングを担当しました。

「abysse」とは、フランス語「深海」「奥深きもの」という意味があり、その言葉の意から海面から深海までの深さと料理の味わいの奥深さを表現するというコンセプトのもと、シンボルマークやブランドカラーの選定されています。インテリアデザインも海に沈んでいた古木を使用する壁面など、深い海と深い森を同時に表現が行われています。

ゲストがテーブル着いたとき、はじめに目にする封筒に入った手紙のようなメニュー、繊細に特別なカラーの箔押しでデザインされ、シェフにからの感謝の気持ちも込めサインも施されています。オープンキッチンにしたことで姿が見えるシェフ達のユニホームデザインとカラー選定、感性を刺激しつつ心地よい空気としてのBGM、料理だけでなく、レストランにおけるフィジカルな体験や演出も丁寧に考えデザインさせれています。

「abysse」の海と森に敬意を表する哲学や素材へのアプローチを表現し、グローバルステージへと導くためのブランディングとしてデザインを行っています。

















press download links
pdf
press kit

award

AWWWARDS Honorable Mention – Intentionallies web design

February 14, 2018

AWWWARDS Honorable Mention
Intentionallies web design
http://www.intentionallies.co.jp/

 

We are proud to announce that our design for the website for Intentionallies was awarded with an “Honorable Mention” by the coveted web design award AWWWARDS.

 

awwards

 

AWWWARDS
award : Honorable Mention
project name : Intentionallies – web design

www.intentionallies.co.jp

 

AWWWARDS recognizes and awards exceptional talent among web designers, developers, and agencies from all over the world, and offers a platform where digital design experts can inspire and share knowledge with each other.

We, artless Inc., had the pleasure of designing the renewed website for the architecture label Intentionallies. Our design initiated with an idea of having a website that can only represent Intentionallies. On top of the conventional way of displaying works with its titles and image thumbnails, we created their own filtering tool called ’tags’, which was inspired from ‘design codes’ that Intentionallies create for each project. Not just the names of clients or buildings, we utilized the very own words from Intentionallies and made them into the central design element of the website. The design is made bold and daring, yet minimal and professional, to represent an architecture label that has a history of more than 20 years.

_
この度 artless Inc. がデザインを担当したIntentionalliesのwebサイトが、栄誉あるアワード「AWWWARDS」で「Honorable Mention/特別賞」を受賞しました。

 

AWWWARDS 2018
award : Honorable Mention
project name : Intentionallies – web design

www.intentionallies.co.jp

 

AWWWARDSは、グローバルに活動するデジタルデザインのエキスパートがアイディアを見つけ、知識を与え合い、互いに評価し合う場を実現するべく、世界中のwebデザイナー、デベロッパー、エージェンシーの中から才能を見出し、活動の一環として毎年アワードを開催しています。

artless Inc.が手がけたのは鄭秀和氏が率いる建築レーベル Intentionallies のwebデザインで、Intentionallies だからこそできる新しいポートフォリオサイトの仕組みを考えました。従来のポートフォリオサイトに見るような画像、プロジェクトタイトルの一覧に加え、閲覧モード「タグ」を追加。Intentionallies が設計時に各プロジェクトに設ける「デザインコード」から着想を得た、独自の方法でプロジェクトをフィルタリングできる仕組みです。クライアント名や建物名とは異なる、Intentionallies 自身の言葉をデザインの大きな要素とし、大胆でありながらも、設立から20年以上経つ建築レーベルに合うようなミニマルでプロフェッショナルな空気感を大事にしました。

 

_
credit :
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
assistant design: kanako ueno, noey nitipon, artless Inc.
project management: ken aoki, artless Inc.
web programming: adrien dufond, manmaru Inc.

 

ITL_01 ITL_02 ITL_03 ITL_04 ITL_05 ITL_06 ITL_07 ITL_08 ITL_09

web

web design for Satoyama Jujo

January 26, 2018

Satoyama Jujo
english web design
http://www.satoyama-jujo.com/en

 

credit :
web design by artless Inc.
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction: koyuki inagaki, artless Inc.
graphic design: hitomi yasuda, kanako ueno, noey nitipon, artless Inc.
web programming: katakuriko inc.

 

We were in charge of designing english website for Satoyama Jujo, a lifestyle inn located in Niigata prefecture, Japan.

Satoyama Jujo is one of the two hotels in Japan that has been selected by Design Hotels. The building was originally an old Japanese folk house aged 150 years old, renovated and redesigned by Toru Iwasa – founder of lifestyle magazine “Jiyujin.” Designer furnitures exampled by Scandinavian furnitures, breathe in new attractiveness to the traditional charms of the folk house, creating a comfortable harmony.

This design is mainly about the large use of photography to convey the utmost Satoyama Jujo’s signature, such as marvelous scenery, food, architecture and art. Each page is guided by clicking full width photo banner. We selected elegant serif font that matches to tasteful yet modern and sophisticated building. Much space is taken up around the typography to make beautiful photography stand out.

We would highly recommend you to stay the hotel for Satoyama Jujo’s luxury experience that you wouldn’t gain in big cities.

artless Inc.は、新潟県に位置する宿泊施設「里山十帖」の英語ウェブデザインを担当しました。

ライフスタイル雑誌「自遊人」創刊者、岩佐十良氏プロデュース及び運営、古民家をリノベーションして建てられたこの施設は、日本では2つしか選出されていないDesign Hotelsのひとつでもあります。北欧家具をはじめとするデザイナーズ家具たちが、築後約150年、総欅づくり、総漆塗りの空間に活き、心地よい空間を生み出しています。

今回のデザインでは、里山十帖ならではの絶景、食、建築、アートなどの魅力を最大限に伝えるため、写真をメインに大きく使用しています。それぞれのページはサイト幅いっぱいに使用した写真バナーから進めるようデザインしました。風情のある建物でありながら、モダンで洗練されたこの施設に合うよう、フォントは品のあるセリフフォントを選択。タイポグラフィと余白の関係を大切にデザインしています。

新潟にご宿泊の際は、都会では味わえないラグジュアリーを是非一度ご体感ください。


jiyujin_01

jiyujin_02

jiyujin_03

jiyujin_04

jiyujin_05

jiyujin_06

jiyujin_07

web

design for Intentionallies

January 25, 2018

Intentionallies
creative & art direction, web design, graphic design
http://www.intentionallies.co.jp/

credit :
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
assistant design: kanako ueno, noey nitipon, artless Inc.
project management: ken aoki, artless Inc.
web programming: adrien dufond, manmaru Inc.

We, artless Inc., had the pleasure of designing the renewed website for an architecture label “Intentionallies.”

Known for works such as “amadana” “CLASKA” and “Stellar Works,” Intentionallies is an architecture label with a wide scope of capabilities ranging from product design, interior design to high-rise buildings.

It is a label with constant exploration for new challenges, within their sophisticated outputs. Our design initiated with an idea of having a website that can only represent Intentionallies. On top of conventional way of displaying works with its titles and image thumbnails, we created their own filtering tool called ’tags’, which was inspired from ‘design codes’ that Intentionallies create for each project. Not just the names of clients or buildings, we utilised the very own words from Intentionallies and made them into the central design element of the website. The design is made bold and daring, yet minimal and professional, to represent an architecture label that has a history of more than 20 years.

We greatly appreciate this opportunity with Intentionallies, in which we were able to demonstrate a new system of portfolio design, where viewers are able to look back through the past works, while looking forward to the upcoming ones.

artless Inc.は、鄭秀和氏が率いる建築レーベル “Intentionallies” のWEBデザインを担当しました。

代表作 “amadana” “CLASKA” “Stellar Works”などで知られるIntentionalliesは、プロダクトからインテリア、超高層ビルまで手がける建築レーベルです。

洗練されたアウトプットの中に、常に新しい挑戦を探求し続ける Intentionallies。Intentionallies だからこそできる、新しいポートフォリオサイトの仕組みを考えたWEBデザインです。従来のポートフォリオサイトに見るような、画像、プロジェクトタイトルの一覧に加え、閲覧モード「タグ」を追加しました。Intentionalliesが設計時に、各プロジェクトに設ける「デザインコード」から着想を得た、独自の方法でプロジェクトをフィルタリングできる仕組みです。クライアント名や建物名とは異なる、Intentionallies自身の言葉をデザインの大きな要素とし、大胆でありながらも、設立から20年以上経つ建築レーベルに合うような、ミニマルで、プロフェッショナルな空気感を大事にしました。

積み重ねてきた作品を辿りつつ、未来の作品への期待が高まる、新しいポートフォリオの形をIntentionalliesと共にデザインすることができたことをとても嬉しく感じています。

ITL_01

ITL_02

ITL_03

ITL_04

ITL_05

ITL_06

ITL_07

ITL_08

ITL_09

branding & identity

branding + visual identity for Phaédo

December 18, 2017

Phaédo
branding + visual identity
http://www.phaedostudios.com/

– art direction
– graphic design
– logo & visual identity
– v.i. guidelines
– photography
– videography
– website design

 

credit :
brand director: zhu zhu, Phaédo

art direction & creative direction: shun kawakami, artless Inc.
photography & videography: alexander hugh mitchell
sound design: hiroki saitoh
video edit: yuichi maruno, glmv
programming: adrien dufond
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
project management: satoko tanaka, ken aoki, artless Inc.


‘Phaédo’ is a fashion brand in Hangzhou, China, led by the first Chinese graduate from Antwerp Royal Academy of Fine Arts, Zhu Zhu.

The brand’s logo was developed carefully for over a year, with each letter tailored to carry out the brand’s concept. With the identity we developed, Phaédo has made its debut in Milano Fashion Week in February 2017. Phaédo, with their debut collection, has showcased its philosophical and aesthetic values that weigh importance on timelessness, unadorness and wabi-sabi.

artless Inc. had an opportuninty to develop their branding through logo design, web design, directing photography, videography and sound design. The photoshoot was carried out at a ruin that stands deep inside Hangzhou, China. Phaédo’s works were taken with focuses on the rustic textures of the site, as well as the nature. Web design features sound design that symbolises the passage of four seasons. Though minimal, the website assembles craftsmanship of different expertises, representing the ethos of Phaédo.

With deep understanding and resonance with the brand’s philosophy, we crafted the branding to its every details, believing that would be an identity Phaédo is able to stand for.


アントワープ王立芸術アカデミーでファッションデザインを学んだデザイナー・Zhu Zhuをディレクターに迎え入れた、中国のファッションブランド「Phaédo」のブランディングを手掛けました。

初回提案から約1年をかけ、1文字ずつテイラーしデザインされたロゴと共に、「Phaédo」は、2017年2月、Milano Fashion Weekで初のコレクションを発表しました。時代に左右されない、タイムレスなデザインでありながら「侘び寂び」の理念を大事にした詩的な世界観で、異彩を放ちました。

artless Inc.はロゴをはじめ、フォトグラフィー、ビデオグラフィー、サウンドデザイン、ウェブサイトまでトータルなブランドアイデンティティの構築を行いました。撮影には杭州の山奥に佇む廃墟を利用し、時の経過を感じる自然物や建築物の一部にフォーカスをあてながら作品を撮影し、Phaédoの世界観を表現しました。ウェブ・デザインには四季を表現するサウンドを起用し、ミニマルでありながら記憶に残るPhaédoというブランドを象徴するウェブサイトとなっています。撮影に使用した建設物は、インテリアスタイリスト・コレクターであるAxel Vervoordt氏を招き、ショールームとしてのオープンを予定しています。


Print

Print

Print

Print

9_pic1

Print

Print

Print

Print

Print

Print

Print

Print

Print

Page 1 of 1312345...10...Last »

© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly