THE LIONS
THE LIONS
brand design:
logo + visual identity
brand guide
graphic + web design:
stationary design
web design
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branding: dentsu Inc. + artless Inc.
brand design & visual identity: artless Inc.
art direction: shun kawakami
design: thomas zimmerman & shinsaku iwatachi
project management: lyoske kurita
web programming: adrien dufond
client: daikyo incorporated
DAIKYO INCORPORATED has rebranded its condominium brand Lions Mansion to THE LIONS, with a new logo and brand design. The rebranding was carried out as a joint project with Dentsu.
artless was responsible for the comprehensive brand design, from the logo, brand colours, V.I. (visual identity) including the brand typeface and design system, to signage design, graphic items and the website.
In line with the rebranding, we updated the brand colours of The Lions condominiums. Purple is an integral part of The Lions brand, so rather than creating an entirely new colour, we increased the saturation and added red and brown tones to the current purple to give it more depth.
We also adjusted the colour contrast to improve visibility on communication items and digital tools, with a focus on the typeface and format design settings for a modern, sophisticated and comfortable feel. The balance between deep red purple and warm grey gives The Lions new brand design an air of modern luxury.
株式会社大京は、分譲マンションブランド「ライオンズマンション」を「THE LIONS」へとブランド名を変更し、ロゴやブランドデザインを一新しました。このリブランディングは、電通との共同プロジェクトとして実施されました。
artless は、ロゴ、ブランドカラー、ブランドタイプフェイスをはじめとするV.I. (ビジュアルアイデンティティ)、デザインシステムの構築から、サイネージデザイン、グラフィックアイテムやウェブサイトまで、包括的にブランドデザインを担当しました。
リブランディングに伴い、ライオンズマンションのブランドカラーをアップデートしました。パープルはライオンズ・ブランドに欠かせない色であるため、全く新しい色を作るのではなく、彩度を上げ、現行のパープルにレッドとブラウンの色調を加えることで、より深みを持たせています。
さらに、現代的かつ洗練された心地よさを感じさせるタイプフェイスやフォーマットデザイン設定を中心に、コミュニケーションアイテムやデジタルツールでの視認性を高めるため、カラーコントラストを調 整しました。深みのあるレッドパープルと温かみのあるグレーのバランスが、新しいライオンズ・ブランドが持つモダンラグジュアリーの空気感を醸し出しています。