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branding for The Tokyo Restaurant.

August 28, 2017

The Tokyo Restaurant.
branding

credit :
vi design by artless Inc.
commissioned by Plan・Do・See Inc.

creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
product photography: yuu kawakami, artless Inc.
interior design: Hirsch Bedner Associates

Located in the hustle and bustle of the city centre in Kuala Lumpur, Malaysia, “The Tokyo Restaurant.” is a Japanese restaurant & bar in ISETAN THE JAPAN STORE, produced by Plan・Do・See, Inc. We, artless Inc., was given an opportunity to carry out branding & visual identity for the restaurant.

Our branding span across a wide range of media from logo design to stationeries, menu, sign design and copywriting. The key concept for the visual identity is “marriage of authenticity and light-heartedness.” Classic typefaces were chosen to create an authentic atmosphere for the brand, while the abstracted monogram adds a contemporary, approachable look.

We have created an extensive corporate identity guideilne in order to ensure the correct delivery of the brand’s tone and manner by local designers. The corporate identity guideline includes: the usage of logos and its versions, examples of typeface usages, direction for photographys and copywriting.

The Tokyo Restaurant. is suited for various occasions whether your visit is with family, friends or as a couple. The brand design sets the restaurant down-to-earth, while not compromising on the sophisticated mood. We believe that, with our own Japanese sense of aesthetics, we were able to express the sophisticated, contemporary atmosphere for the audience in Kuala Lumpur.

2017年2月、マレーシア・クアラルンプール中心部に位置するISETAN THE JAPAN STORE内にオープンした、レストラン&バー「THE TOKYO RESTAURANT.」のブランディング&V.I.を担当しました。

ロゴをはじめ、サイネージ、ステーショナリー、メニューのグラフィックデザインから、コピーライティングまで、細部に渡り手がけることで、確固たるブランド構築を図りました。デザインコードは「格式とカジュアルのマリアージュ」。ロゴデザインにはクラシックな書体をセレクトしながら、抽象的でミニマルなモノグラムを添えることで、コンテンポラリーな印象にしています。

現地のデザイナーの手に渡った後も、THE TOKYO RESTAURANT.の空気感が的確に表現され続けるように、ブランドガイドラインには、ロゴのバリエーション、使用ルール、タイプフェイスの文字組例、写真撮影のディレクション、コピーライティングのトーン&マナーを含めています。

家族、友人、恋人となど、様々なシーンに対応するオールデイダイニングでありながら、上品さを兼ね合わせた 「THE TOKYO RESTAURANT. 」。日本の感性を通しながら、ローカルなオーディエンスに受け入れられる、コンテンポラリーなアウトプットを意識したブランディング・プロジェクトです。

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branding & identity

planning + branding for QM weather.

July 25, 2017

QM weather.
planning + branding

credit :
concept planning: QUANTUM Inc., artless Inc.
product development: QUANTUM Inc., KAMARQ Holdings
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
photography: yuu kawakam, artless Inc.

We, artless Inc., worked with QUANTUM Inc. and KAMARQ Holdings to brand their IoT weather forecast product ‘QM weather.’

Available for purchase at Tsutaya Bookstore, the product initially started as an installation art for Hotel Risveglio Akasaka that opened in 2015. We have elevated the idea into a product that can be enjoyed at home, offices and retail stores. Our responsibilities included: art direction, branding and graphic design.

The subtle red dot we employed in QM weather.’s logo takes its inspirations from the Sun. The typeface chosen, Mark OT, a young typeface of the 21st century, represents new generation in a down-to-earth manner.
Alongside with the logo, we have created app design, packaging design, instrucition manual and iconography. ‘QM weather.’ comes in 4 versions of weather icons, created by 4 different designers. We contributed one set of icons that compliments the branding with its minimalistic lines accompanied by subtle dots.

With the clear appetite recognised for IoT devices in Asian region, we regard QM as a reflection of the diverse and inclusive nature of today’s IoT market, and have graphically translated it to a brand that is acceptable by a wide range of audience as a part of their daily life.

この度 artless Inc. はQUANTUM Inc.、KAMARQ Holdingsと共同で、天気を感じるIoTサイネージプロダクト「QM weather. 」を開発しました。

2015年にオープンした「HOTEL RISVEGLIO AKASAKA」のロビーに、QUANTUM Inc.とのコラボレーションで制作したIoT天気予報インスタレーションをパーソナルユースに変化させ、卓上インテリアとして楽しめるプロダクトにしました。アートディレクション・ブランディング・グラフィックデザインに携わり、ロゴをはじめとしたアイデンティティ構築、アイコン・アプリ・パッケージデザインを担当しています。

天気を象徴する太陽のイメージから、「QM weather. 」のアイデンティティはデザインされています。「IoT」というテクノロジーが、さりげなく、そっと生活に寄り添えるような佇まいになるように、モダンでありながら柔らかい雰囲気を大事にしました。ロゴタイプには、丸みが特徴的で親しみやすさを感じる「Mark OT」を使用し、赤いピリオドを印象的に添えています。
ロゴと連動するように、赤のアクセントカラーと、ドットが印象的なデザインをアイコン・アプリ・パッケージを通して実践しています。

デザインの力により、IoTテクノロジーをより身近にする手助けをしたプロジェクトです。

「QM weather. 」は7月20日より蔦屋書店、NU茶屋町にて販売しており、KAMARQのECサイト他
順次拡大予定となっています。

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branding & identity

branding + photo direction for THE CONRAN SHOP

June 01, 2017

THE CONRAN SHOP / CATALOGUE 2017
branding + photo direction

credit :
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: nao nozawa, artless Inc.
design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
interior styling: yuki nakabayashi
illustration: stephen smith (Neasden Control Centre)
photographer: yuu kawakami
project management: yuri izushi, artless Inc.
client: Conran Shop Japan Ltd.

Continuing our work with THE CONRAN SHOP, we were in charge of designing their annual furniture catalogue for 2017.
With a significantly increased page count where we were able to include more photographs than in previous years, our goal was to create a design that draws the reader in and stimulates their imaginations of their ideal interior design.

In collaboration with a London based illustrator, we inserted illustrations that were drawn for each furniture category, and created a catalogue that is both informative and playful.
This marks the third year that we worked on THE CONRAN SHOP catalogue, and we believe we were able to create one that communicates the refinement and diversity of their furniture collection. The furniture catalogues are available in stores.

2017年も引き続き「THE CONRAN SHOP」のカタログデザインを担当させて頂きました。

今年度は大幅にページ数も増え、スタイリングフォトも数多く盛り込むことで、インテリアのイメージがより広がるような華やかなカタログとなっております。今回はイラストレーターとのコラボレーションワークとなっており、カテゴリー毎にイラストを織り込むことで playful なカタログとなる様にデザイン致しました。

カタログ制作3年目となる今年も、THE CONRAN SHOPの洗練されたデザインファーニチャーのイメージをより印象的にお届けするカタログになったかと自負しております。どうぞ店頭でお手にとってご覧下さい。

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branding & identity

branding for Asahiyaki -Shorokai-

March 17, 2017

朝日焼/松露会 Asahiyaki -Shorokai- / Invitation card, Pamphlet and Gift wrapping paper
branding + design

credit:
creative direction & artwork: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: nao nozawa, artless Inc.
design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
photographer: yuu kawakami, artless Inc.
client: Asahiyaki

We were approached by Hosai Matsubayashi the 16th generation master of Asahiyaki, the pottery workshop in Uji/Kyoto with a 400 year history; to design an invitation card, pamphlet, and gift wrapping paper for the Name-taking ceremony held last autumn and the Shorokai event celebrating its 50th year.

With its origin as a booster club for Asahiyaki, Shorokai has grown to become a gathering place for like-minded people who share an interest in the tea culture of Uji and enjoy modern handicrafts. Through a reserved and stately design that uses the culturally significant pine tree as a key motif, our goal was to capture the event’s long and rich history. The yatsuhashi handed out as a gift at the Name-taking ceremony was provided by Shogoin Yatsuhashi, the originator of the popular regional confectionary. We designed a wrapping paper that reflects the quality and sophistication of the gift.

With design as our medium, artless will continue to spread and pass on the rich cultures of Japan as exemplified by Asahiyaki and Shorokai, as well as the ‘authentic Japanese aesthetic’; to the world.

400年の歴史をもつ京都・宇治の茶陶「朝日焼」の窯元、16代目となる松林豊斎氏よりご依頼いただき、昨年秋に行われた襲名披露会および50周年を迎えた「松露会」インビテーションカード・パンフレット・贈答品の掛け紙のデザインを担当させていただきました。

「松露会」とは50年前、「朝日焼」の後援会としてスタートし、広く宇治の茶の文化に親しみ、現代の工芸を愉しむことに共感する人々が集う場として発展してきました。長い歴史とともに美しい文化として伝承されてきたその姿を、日本の伝統文化を思わせる「松」をモチーフに、静かな中にも凛とした佇まいのあるデザインによって表現いたしました。また贈答品の八ツ橋は、京都で最も古い歴史を持ち、八ツ橋の発祥とされる老舗店「聖護院八ツ橋総本店」の御品物。その品格を踏襲した、上質な掛け紙をデザインしております。

今後もartlessは、「朝日焼」「松露会」のように、深く日本に根づいた美しい文化や「真の日本の美」をデザインの力によって広く発信する活動を続けていきます。

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branding & identity

branding for KOE

March 10, 2017

credit :
branding & design consulting : artless Inc.
creative + art director: shun kawakami, artless Inc.
design: kazuki kaneko, koyuki inagaki, hitomi yasuda, artless Inc.
project manager: asami kinoshita, ken aoki, satoko tanaka, artless Inc.
photographer : yuji inagaki, W Inc.
interior stylist : katsuya kubokawa
food stylist : miho kawakami, W Inc.
hair : hiroki, W Inc.
make : kazuko hayasaka, W Inc.
model : sakura hori, eva management
model : ken jenkins, be natural
coordinate : W Inc.

From 2017 we have been in charge of branding and design consultation for KOE, a new lifestyle brand with the concept ‘New Basic For New Culture’.As a fashion brand, KOE is recognized for its strong focus on the global market. Using our extensive experience, we are committed to solidifying the brand’s potential of delivering quality fashion and lifestyle choices, by building an international brand identity and design and fully supporting the brand’s growth. Our work is to visualize KOE’s mission statement by creating the visual identity and brand concept, art directing the season visuals and in-store display, and designing the many elements that comprise the look of the brand. Our goal is to help the brand develop its ethically minded but ever-evolving ‘New Basic’ fashion, goods, food, and experiences; and to ultimately create and define the ‘New Culture’.

artlessは2017年より、「New Basic For New Culture」をコンセプトとした、新しいライフスタイルブランド「KOE」のトータルなブランディングやデザインコンサティングを担当させて頂くことになりました。KOE は、グローバルマーケットを見据えた注目されるファッションブランドであり、ファッションからライフスタイルへの提案というこのブランドのポテンシャルをより確固たるものにしていくため、今までのartless 独自の経験を活かしグローバルに通用するインターナショナルなブランド構築とデザインで、ブランドの成長をバックアップしていきます。V.I.の構築、ブランドコンセプト、シーズンヴィジュアルのディレクションから店舗VMDなどのディレクションまで細部にいたるまで、KOEのブランドビジョンを視覚化していきます。エシカルアプローチを尊重しながら、常に変化し続ける「New Basic」としてのファッション、アイテム、食、体験を生み出し、「New Culture」を創り上げていきたいと考えています。

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