* philosophy of artless Inc.

business & design research for branding

July 17, 2015

business & design research for branding :

1. Analytics : PPM, 3C, 5 forces, value chain
2. Brand positioning
3. Marketing
4. Business cycle
5. LTV : Life Time Value*

* art + design + business

* about us (company Information)

artless | creative agency for art, design & business

July 06, 2015

“artless” is a branding and creative agency
for art / design / business, founded in 2001,
by shun kawakami.

our activities are in the art, design, typography, digital applications and architecture.


company profile (PDF)
> www.artless.co.jp/PDF-Portfolio2014.pdf

“artless” was founded in 2001 by Shun Kawakami. Our activities are in the visual communication and the language of design: Branding, art & design consulting, logo & identity, graphic, web, user interface, film, motion graphics, installation, architecture, interior and signage.

We form a creative team in accordance with each new project. Our collective brings a new perspective to all projects from our global network. The team includes creative directors, art directors, film directors, graphic designers, interactive designers, architects, interior & product designers, photographers, stylists, hair and make up artists, musicians, painters, calligraphers, flower designers.

We don’t differentiate between art, design, architecture, digital and other forms of communication.
A diverse challenge extends across different disciplines, providing us with an experience that broadens our point of view.

we are based in tokyo,
but always operating globally.

shun kawakami,
founder

“artless”は、 東京を拠点にグローバルに活動するクリエイティブ・エージェンシーです。アートやデザインの視点からのデザイン思考と、アナリシス・ストラテジー・マーケティング等のビジネス思考を組み合わせ、ブランディングやデザインコンサルティングを行います。活動領域は、多岐にわたり、企業やブランドのロゴ・アイデンティティ、広告・キャンペーン、グラフィック、ウェブ、タイポグラフィ、APPS、UI、映像、モーショングラフィック、インスタレーション、エキシビション、サインデザイン、インテリア、プロダクト、空間演出、そして、建築まで、多様な専門知識や経験を持つスペシャリストと共に、ジャンルやカテゴリーに縛られない活動を続けています。

“artless”は、独自の国際的ネットワークを築き、このグローバル・コレクティブ(artless collective™)には、クリエイティブ/アート/デザイン/映像等のディレクター。建築家やグラフィック/インタラクティブ/インテリア/プロダクト等のデザイナー。ウェブ/プログラミング/インスタレーション等のテクノロジスト。フォトグラファー、スタイリスト、ヘアメイク、そして、音楽家、画家、書家、華道家、フラワーアーティスト、料理家、シェフ、ソムリエ、フードスタイリスト等の多様なアーティストまで、垣根のないメンバーがリストアップされています。

また、日本だけでなく、グローバルに活動し、クライアントワークのみならず、エキシビションの主催やグループショーの参加、アートワークの出品、アーティスト・キュレーション等といったアート活動も精力的に行っています。

そのジャンルに縛られない横断的な活動は、カンヌ国際広告祭(金賞)、NY ADC: Young Guns、NY TDC、The One Show、D&AD、Webby Award、London International Award、iF design award、DFAA (Hong Kong)、Tokyo TDC、グッドデザイン賞、Tokyo Interactive Ad Awardの受賞等、国際的評価を受けています。

“artless”は、アートやデザインを「ヴィジュアル・ランゲージ」と捉え、国境や言語を越え、思考や理念といった目に見えない概念を表現する「ビジュアル・コミュニケーション」の姿勢を軸に活動しています。

member :
The Art Directors Club (New York, US)
ADC Young Guns ® (New York, US)
D&AD (London, UK)
Japan Graphic Designers Association / JAGDA (Tokyo, Japan)

corporate information

artless Inc.
株式会社 artless

founder and ceo
Shun Kawakami

stock information
10,000,000 JPY

year of establishment
2001

headquarters
shibuya property tower 13F,
1-32-12 higashi,
shibuya-ku,
tokyo 150-0011,
japan

service

branding
design consulting

analysis / strategy / marketing

art direction & design
advertising
corporate identity / brand logo / typography
graphic / web / interactive
photo / film / motion graphic / video
U.I.

architecture / interior / product / signage
installation / exhibition / artist curation

ブランディング
デザイン・コンサルティング

リサーチ/ストラテジー/マーケティング

アートディレクション&デザイン
コーポレート・アイデンティティ/ブランドロゴ/タイポグラフィ
広告/キャペーン
グラフィック/ウェブ/インタラクティブ
映像/フォト/モーショングラフィック
ユーザーインターフェース

建築/インテリア/プロダクト/サイネージ
インスタレーション/エキシビション/アーティスト・キュレーション

* about us (company Information)

Team of artless (tokyo, japan)

July 05, 2015

"thinking something new and different." at artless studio, tokyo, japan (2015) from shun kawakami on Vimeo.

video by Alexander Mitchell
music/bgm by Jemapur


creative direction & art direction (founder)

image-shunShun Kawakami (JP/EN)
art director / artist
www.shunkawakami.jp

facebook / twitter / pinterest / instagram / wikipedia


design

image-naoNao Nozawa (JP/EN)
chief designer

image-kazukiKazuki Kaneko (JP/EN)
designer
/ graphic and web

image-koyukiKoyuki Inagaki (EN/JP/Malay)
designer
/ graphic


project & design management

image-satokoSatoko Tanaka (JP/EN)
project and design manager, pr


video direction & photography

Alexander Mitchell (EN/FR)
video director / photographer / artist


interactive design & programming

image-adrienAdrien Dufond (FR/EN/JP)
artless interactive™ – www.artless-interactive.com
manmaru, Inc. – www.manmaru.fr

+


PR & artist management
W
is FEMME + supersonic, creator and pr management company.


global partners

artless collective™ : www.artless-collective.com
partner companies & collaborators from our global network

AODJ Ambassador of Design, Japan. (NPO) : www.aodj.org
Non profit organization in Japan. AODJ strive to connect, inspire and elevate creative professionals in the world.

+


internship designers

Stefano Cometta (GE/EN/IT/SP/FR) – swiss
Aoi Fujikawa (JP/EN) – japanese
Alice Tosey (EN/IT) – british
Karolina Pöll (SP/EN/GE) – mexican
Miikka Toiviainen (EN/FIN/JP) – finn
Leonie Aiko (GE/EN) – german

website

HYSMAG:
 for HYSTERIC GLAMOUR

July 03, 2015

HYSMAG:
for HYSTERIC GLAMOUR

(planing, art direction & design, programming)
http://hysmag.hystericglamour.jp/

credit :
creative direction: artless Inc.
planning, creative direction: shun kawakami, artless Inc.

project management: satoko tanaka, artless Inc.

art direction, web design: keigo anan, logram Inc.
programming: yusuke kumagai, logram Inc.

client: OZONE COMMUNITY CORPORATION

HYSMAG is a new communication website from fashion brand, HYSTERIC GLAMOUR. You can post any pictures relate to HYSTERIC GLAMOUR with #HYSMAG on instagram, and then the pictures will directly be shared on HYSMAG. We created HYSMAG in a way that provides the exciting opportunity to make the bond between HYSTERIC GLAMOUR and HYSTERIC GLAMOUR fans stronger.

ヒステリックグラマーの新しいコミュニケーションサイト、HYSMAG。 「#HYSMAG」を付けて、instagramから写真を投稿するコミュニケーションサイトです。HYSTERIC GLAMOURにまつわる写真なら何でもOK。ブランドとHYSTERIC GLAMOURファンを結びつけ、ブランド力を高める、新しいコミュニケーションのかたちを提供しました。

hysmag_web_1

hysmag_web_2

website

HYSTERIC GLAMOUR : brand site renewal

July 03, 2015

HYSTERIC GLAMOUR: brand site renewal
(planing, art direction & design, programming)
http://www.hystericglamour.jp/

credit :

creative direction: artless Inc.

planning, creative direction: shun kawakami, artless Inc.

project management: satoko tanaka, artless Inc.

art direction, web design: keigo anan, logram Inc.

programming: yusuke kumagai, logram Inc.

client: OZONE COMMUNITY CORPORATION

Renewal of HYSTERIC GLAMOUR Website
We especially focused on the three of the contents, LOOK BOOK, MOVIE and TABLOID. LOOK BOOK provides the images of the latest collection. You can zoom in and out to view both details and overall look of the clothes. We created the MOVIE content in a fashion that allowed to watch all the previous videos in one page. Lastly, you can check the latest information about HYSTERIC GLAMOUR such as hot topic and the new lines of products on TABLOID. We are certain that with this website will entertain the higher information quality and enhance the attractiveness of HYSTERIC GLAMOUR.

HYSTERIC GLAMOURのブランドサイト・リニューアル
最新コレクションのスタイルを簡単な操作で、直感的に全身~寄りの画像を楽しめる「LOOKBOOK」、撮りためてきた動画コンテンツをアーカイブ化した「MOVIE」、新製品からオススメの情報まで多角的にブランドからの最新情報が公開される「TABLOID」等、これまでHYSTERIC GLAMOURが大切に扱ってきたコンテンツをさらに上質で魅力的な印象とし、発信性の高いサイト構成にてリニューアルいたしました。

hys_web_1

Page 1 of 4812345...102030...Last »

© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly