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Asyatt. / The Flats.

Asyatt. / The Flats.

 

brand design:
logo + visual identity
brand guide

graphic + web design:
stationary design
editorial design
web design

branding: artless Inc.
creative direction & art direction: shun kawakami 
design: issei matsuda
assistant design: yuto ataka
web programming: adrien dufond
project management: moeko tamakawa
item photography: yuu kawakami
client: Asyatt.

 

Asyatt. is a travel experience partner that designs unique and personalized experiences for each guest. From the moment you make your reservation to the moment you leave for your next destination. The entire experience is one unforgettable story.

We were in charge of the comprehensive brand design of Asyatt. as well as the visual identity, including the logo design, brand direction, brand book, website, and SNS design.

Inspired by Mt.Yotei, the symbol of Niseko, the logo expresses the spirit of the brand, “new travel experiences”. For the brand color, we chose a “snow blue”, evoking images of Niseko’s powdery snow and “mt.blue” to reflect the landscape of snow-capped trees. Expressing the brand experience, Asyatt.’s design uses multiple layers of color, texture, and printing techniques highlighting the relationship between local people and the guests to provide a new high-quality, multifaceted way of travel.

We were also in charge of the design and brand direction for the The Flats., dining and bar lounge produced by Asyatt. The lounge was designed by. Alex Iida of Studio A.IID and features traditional Japanese “koagari” design, allowing guests to comfortably enjoy the lounge as if they were sitting on a sofa in their own home.

The Flats. brand color is based on black with the design approach consistent with Asyatt.’s design expression. Maintaining consistency with the atmosphere of the space and graphic design white is used as an accent color, expressing the the snowy landscape of Niseko seen from the open windows of the lounge.

 

Asyatt. (アシャット)とは、ゲスト一人ひとりにあわせてユニークな体験をデザインするトラベル・エクスペリエンス・パートナーです。

第一拠点として北海道・ニセコ町を中心に、自然に触れ、エナジーをもらい、大地に抱きしめられる特別な体験の提案と、ゲストが自然に心を委ねることによって自信を取り戻すことを目的としています。ご予約から次の目的地に旅立たれるまで。その全てを忘れられない 1 つのストーリーとしてご案内します。

artlessでは、ブランドの全体デザインとなるB.I.、そしてロゴデザインを始めとしたV.I.の構築。グラフィックアイテムやブランドブック、ウェブサイトやSNSまで、包括的にブランドディレクションとデザインを担当しました。

ロゴデザインは、ニセコのシンボルでもある羊蹄山からインスパイアを受け、「新しい旅の体験」というブランドの精神を表現。ブランドカラーには、ニセコのパウダースノーを彷彿とさせる“snow blue”と、雪を被った木々の景観から“mt.blue”を選定しました。そして、その土地に生きるローカルとゲストとの間をサポートし上質かつ多角的な新しい旅のあり方を提供するというAsyatt.のブランド体験設計を、カラー / テクスチャ / 印刷技法など複数のレイヤーを用いたデザインで表現しています。

また、Asyatt.がプロデュースするダイニング・バー機能も備えたラウンジ「The Flats.」も同様にブランドディレクション、デザインを担当しています。ラウンジの空間デザインを手掛けたのは、「Studio A.IID」 Alex Iida氏。日本の伝統的な“小上がり”のデザインをインストールし、まるで自宅のリビングのソファにいるような心地よい時間をお楽しみいただけます。

The Flats.のデザインアプローチは、Asyatt.のデザイン表現と一貫性を持たせながらもブランドカラーは黒を基調に。空間の世界観とグラフィックデザインとの統一性を図りながら、アクセントカラーに白を用いることで、開放感のある窓から見えるニセコの雪景色を表現しています。