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Chiyaba

Chiyaba

 

brand design:
logo + visual identity
brand guide

graphic design
stationery design
package design
sign design

branding: artless inc.

creative direction: shun kawakami, artless inc.

art direction: shun kawakami, artless inc.

graphic design: qiwen cao, artless inc.
project management: asami kinoshita, artless inc.
photography: yuu kawakami
client: jiunu by ADI / Chiyaba

 

“Chiya” means “tea” in Nepali, and “ba” includes the meaning of our wish to create a “place” through “tea leaves.”

In 2017, the owner-chef of the restaurant ADI in Nakameguro, Tokyo, visited a farm in the Banchaar region of eastern Nepal and was impressed by small tea farmers cultivating high-quality tea in the highlands of the Himalayas. This lead to the birth of the Nepali tea brand “Chiyaba.”

In December 2023, artless Inc. was in charge of Chiyaba’s rebranding, encompassing the logo, graphics, signage, and package design. While targeting a wide range of age groups, the brand colors were reconstructed to ensure that millennials, who are familiar with diverse cultures, can easily enjoy the tea.

The logo was adjusted based on the Nepali language, and an original typeface was proposed, emphasizing the essence of Nepal. Through creating various goods and collaborating with other creators we could also plan for the brand to be continuously expanded.

Tea has always been an essential beverage for people to relax, regardless of time or region. New cultures have often emerged from places where people gather to converse over tea. As a brand that blends the history of tea with contemporary culture, we sought to create a bilingual branding that integrates traditional culture with the modern era.

 

「Chiyaba」とは、ネパール語でお茶を意味し、「Ba」は「茶葉」を通した「場」づくりをしたいという意味が込められています。

2017年、東京中目黒のレストランADIのオーナーシェフがネパール東部バンチャー地方の農園を訪れ、ヒマラヤの高地で小さな茶農家が品質の高いお茶栽培を手掛けていることに感銘を受け、そのお茶に魅了されたことから誕生したネパール·ティーブランドブランドです。

2023年12月のリブランディングの機会にartless Inc.は「Chiyaba」のロゴをはじめとし、グラフィック、サイネージ、パッケージデザインを手掛けました。

幅広い世代がターゲットではあるが、多様な文化を知るミレニアル世代でも簡単にお茶が楽しめるように、ブランドカラーを再構築。

ロゴではネパール語をもとに細部を調整し、オリジナルのタイプフェイスを制作。ネパールの空気感を大切に、様々なグッズや他のクリエイターとのコラボレーションも見据え、展開しやすいように工夫しました。

お茶はいつの時代も古今東西地域を問わず、人々の憩いの場にかかせない飲み物でした。お茶を片手にたわいのない話をする、そんな場所から新しい文化がこれまでも生まれてきました。お茶の歴史と新しい文化掛け合わせるようなブランドとして伝来する文化と現代を融合するバイリンガルなブランディングを行っています。