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TOMOKO SAITO AROMATIQUE STUDIO

TOMOKO SAITO AROMATIQUE STUDIO

 

brand design:
logo + visual identity
brand guide

graphic design
web design
package design
stationery design

branding: artless Inc.
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction: shun kawakami, artless Inc.
design: issei matsuda, artless inc.
assistant design: honoka ino, artless Inc.
web programming: adrien dufond + shuzan sakuranaga
management: mimaki hata, artless inc.
item photography: yuu kawakami
client: ts aromatique inc

 

 

 

TOMOKO SAITO AROMATIQUE STUDIO is an integrated design studio specializing in natural fragrances, led by the foremost aroma designer, tomoko saito, with the concept of “form with natural fragrance.” TOMOKO SAITO AROMATIQUE STUDIO designs the feeling of comfort that harmonizes together in a single breath, with the core of the fragrance being the scent of japanese forests. the natural essential oils, which are the gifts of plants, are carefully selected and assembled, delivering quality fragrances that leave a lasting impression on the hearts of those who experience them, as natural as the air.

for the brand color, we chose “TS beige,” evoking the earth, soil, and the interior of trees inspired by the brand’s cherished values of nature and the scent of wood, and “TS blue,” a color between blue and purple, embodying TOMOKO SAITO’s concept of fusing tradition with modernity. we were in charge of the comprehensive brand design, including the reconstruction of the visual identity such as the logo design, as well as the packaging, graphic design, communication tools, and creative direction for the brand site. the logo design is based on a typeface that is modern, yet also conveys the impression of roundness and comfort of the brand’s characteristic natural essential oils. by refining each letter, we’re also able to express the brand’s commitment of “creating one-of-a-kind fragrances that cannot be found anywhere else.”

 

TOMOKO SAITO AROMATIQUE STUDIOは、「天然の香りで、調える」をコンセプトに、アロマ調香デザイナーの第一人者・齋藤智子による天然の香りの総合デザインスタジオです。TOMOKO SAITO AROMATIQUE STUDIOがデザインするのは、呼吸ひとつで調う心地よさ。香りの軸にあるのは日本の森の香り。植物の恵みである天然精油を素材から選び、組み立て、空気のように自然な、触れた人の心に残る上質な香りをお届けします。

ブランドカラーには、ブランドが大切にしている「天然」、「木の香り」から地球、大地、木の内側を想起とさせる”TS beige”と、TOMOKO SAITOが持つ伝統とモダンを融合させることをコンセプトにブルーと紫の中間的な色として”TS blue”を選定しています。 artlessでは、ロゴデザインを始めとしたv.i.の再構築、パッケージやグラフィックデザイン、コミュニケーションツール、ブランドサイト等のクリエイティブディレクションなど包括的にブランドデザインを担当しました。ロゴデザインは、モダンでありながら、ブランドの特徴でもある天然精油だからこその丸みのある印象や、心地良さを感じる書体をベースに、各文字に手を加えることで「他のどこにもない世界にひとつの香りを創造する」というブランドの姿勢を表現してます。