MENU CLOSE

Juuri

Juuri

 

brand design:
logo + visual identity
brand guide

graphic + web design:
stationery design

branding:  artless Inc.
brand design & visual identity: artless Inc. + ahd osaka
art direction: shun kawakami
design: hisako mori, ahd osaka
project management: asami kinoshita, artless Inc.
client: Juuri Inc.

 

 

juuri is an architectural design firm that integrates northern european culture, knowledge, and technology with japan’s unique climate and environment to create designs that enhance everyday living.

through architectural design, space planning as well as thermal environment design consulting for spaces such as homes, vacation residences, community centers and boutiques, they aim to “transform the atmosphere” across various living spaces with the goal of improving japan’s overall health and happiness. with <architecture + environmental design> defined as the brand’s ethos, juuri has undergone a rebranding process to further expand its business horizons and explore new opportunities. as part of this process, ahd osaka teamed up with the branding agency artless to oversee a complete brand redesign, which includes redefining the brand and visual identity as well as crafting key brand assets.

“Juuri,” which signifies “root” or “origin” in finnish, embodies a design philosophy deeply rooted in nordic traditions. it emphasizes the creation of homes as fundamental pillars of living, designed to be passed down through generations, reflecting a deep connection between heritage and future lifestyles. the key brand color, amber red, embodies the brand’s passion and ambition to pioneer change at its core. ivory was selected as the secondary color to convey a sense of comfort and tactile warmth.

the Juuri logo blends two symbolic elements: the “acute accent,” representing pronunciation marks, and a “roof,” symbolizing shelter for buildings and everyday life. by incorporating the silent “j,” the design adds a playful, whimsical touch. incorporating the silent “j” into the design adds a playful and whimsical touch, which extends to communication tools like business cards. this cohesive design approach was carefully crafted to embody Juuri’s distinctive worldview, vision, and commitment to design excellence.

ultimately, we delivered a design that aligns with Juuri’s pursuit of creating an invisible yet tangible sense of comfort, fostering a deep sense of attachment among the team members who share this vision.

 

Juuri(ユーリ)は、北欧の文化・知識・技術を、日本特有の気候風土に応用して、暮らしを豊かにするための設計を行う建築設計事務所です。

住宅や別荘、社会福祉施設、店舗などの建築設計や空間デザイン、温熱環境設計コンサルティングなどを通して、住まいにおける“空気を変える”ことで、日本の健康幸福度を上げるべく、ブランドコアを<architecture + enviromental design>と定義し、今後さらに事業領域を広げていくために、リブランディングを実施。ahd osakaでは、ブランディングエージェンシーartlessと協働で、ブランド・アイデンティティおよびビジュアル・アイデンティティの再構築からブランドツール制作まで、一貫したブランドデザインを担当しました。

Juuriは、フィンランド語で“根”“起源”を意味する言葉。北欧の流れを汲んだデザインや設計、次の世代にも引き継ぐことができる住宅=生活の“根本”を創造することをイメージしています。ブランドのキーカラーであるアンバーレッドには、そういった社会を“根”から変えるパイオニアとしての志や熱量を込め、サブカラーとして、心地よさ・手触りを表現する色としてアイボリーを設定しました。

Juuriのロゴマークは、発音の符号である“アキュート・アクセント”と、建物や暮らしを覆う“屋根”の2つのイメージを重ね合わせたデザインを象徴的に。発音しない「j」を含めた意匠とし、遊び心が感じられるデザインとしています。また、名刺などのコミュニケーションツールにおいては、印象的なアンバーレッドの用紙にディボス加工を施すなど、インパクトを持たせて。Juuriの世界観、ビジョン、デザインへのこだわりを感じさせることを意図し、デザイン構築を行いました。

目には見えない居心地のよさを探求していくJuuriのメンバーが愛着を持ち、そういった想いを後押しするようなデザインをご提供することができました。