branding & identity

branding for Maison de Taka Ashiya

October 31, 2018

branding for Maison de Taka Ashiya
branding

credit:
branding: artless Inc.
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki,, artless Inc.
project management: satoko tanaka, artless Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.
client: Maison de Taka Ashiya

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artless Inc. was in charge of creating the branding for “Maison de Taka Ashiya”, a French restaurant nestled in the quaint neighbourhood of Ashiya, Hyogo.

The head chef is Hideki Takayama, who has earned one-star in Michellin Guide for four consecutive years after practising apprenticeship in Tokyo and France. He is also the winner of prestigious “Bocuse d’Or Asia-Pacific 2014”, which led him to winning 5th place in “Bocuse d’Or 2015” in the world. We were in charge of designing the menu he then participated Bocuse d’Or with, in prior to starting the project “Maison de Taka Ashiya”.

The branding takes jasmine leaves as its symbolic motif, inspired from the garden owned by the restaurant. The leaves are stylized to make their delicate veins visible, signifying “conenctions” that chef Takayama treasures.

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兵庫県・芦屋の閑静な住宅地に佇むフレンチレストラン「Maison de Taka Ashiya」のブランディング。

「Maison de Taka Ashiya」の料理長・髙山英紀シェフは、東京・フランスでの修行を経た後、4年連続でミッシュランガイド一つ星を獲得し、フランス料理コンクールの最高峰である 「ボキューズ・ドール」の2014年アジア・パシフィック大陸予選にて優勝、「ボキューズ・ドール 2015」世界大会で5位を獲得した経歴を持ち、そのメニューデザインを手がけたご縁から本プロジェクトは始まりました。

一軒家を改築したレストランの緑豊かな中庭に広がる「ジャスミン」の葉をシンボルとし、高山シェフが心から大切にしている「人と人とのつながり」を繊細な「葉脈」によって表現しています。

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branding & identity

branding for ABAHOUSE

October 26, 2018

branding for ABAHOUSE
branding

credit:
branding: artless Inc.
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & graphic design: nao nozawa, artless Inc.
graphic design: ryota iwamatsu, artless Inc.
product photography: yuu kawakami, artless Inc.
client: ABAHOUSE international

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We were in charge of creating the visual identity for ABAHOUSE to accompany the fashion brand’s renewal.

As a new branding scheme, our approach was to create a visual identity based on the design tenets of “contemporary” and “basic”. To ensure a level of quality and consistency throughout all items, we created a design system where the refined, modern, and basic logotype is always aligned to the bottom.

The flagship store in Omotesando, Tokyo has been renovated with the new visual identity, marking a new beginning for the brand.
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ファッションブランドABAHOUSEのリニューアルに伴うVIデザインを担当しました。

Abahouse の新しいブランディングとして、コンテンポラリー、そして、ベーシックというデザインコードでV.I.の構築を試みました。 繊細かつモダンでベーシックなロゴタイプ、ロゴ位置を常にボトムフィットさせるというデザインルールを設け、全てのアイテムにクオリティを浸透させるデザイン設計をしています。

旗艦店である東京・表参道の店舗はサインをふくめ改装し、このブランディングで新たなスタートをきっており、今後全国の店舗で展開される予定です。

 

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branding & identity

branding & photo direction for koé 2018aw

October 03, 2018

branding & photo direction for koé 2018aw
branding + photo direction
https://www.koe.com/

credit:
branding & design consulting : artless Inc.
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: kazuki kaneko, artless Inc.
project management: asami kinoshita, ken aoki, artless Inc.
photography: yoshihiro makino, W Inc.
photo retouch: mayumi yamamoto
hair & make up: mika furukawa, mash creative
client: STRIPE INTERNATIONAL INC.

Yoshihiro Makino
http://www.yoshimakino.us
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We have been in charge of branding and art direction of the key visuals for fashion brand “koé”. For their 2018 AW collection, we collaborated with LA-based photographer Yoshihiro Makino to capture koé’s ethical ethos and express the brand atmosphere.
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artlessは「koé」のブランディングおよびキービジュアルのアートディレクションを行なっています。2018年AWは、koéのブランドコンセプトである「エシカル」をテーマに、LAを拠点とするフォトグラファー・Yoshihiro Makino 氏とのコラボレーションによってブランド・アトモスフィアを表現しました。

 

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branding & photo direction for koé 2018ss & 2017aw

July 02, 2018

branding & photo direction for koé 2018ss & 2017aw
branding + photo direction
https://www.koe.com/

credit:
2018SS
branding & design consulting : artless Inc.
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: kazuki kaneko, artless Inc.
project management: asami kinoshita, ken aoki, artless Inc.
photography: kyohei matsuda, mash creative
hair & make up: mika furukawa, mash creative
botanical styling: nobuaki kawahara, REN
client: STRIPE INTERNATIONAL INC.

2017AW
branding & design consulting:  artless Inc.
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: kazuki kaneko, artless Inc.
project management: asami kinoshita, artless Inc.
photography: yuji inagaki, W Inc.
interior styling: katsuya kubokawa
food styling: miho kawakami
hair styling: hiroki, W Inc.
make up: kazuko hayasaka, W Inc.
coordination: W Inc.
client: STRIPE INTERNATIONAL INC.

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Since 2017 we have been in charge of branding for lifestyle brand “koé” and art direction for the key visuals of each season. Through our work, we helped visualize the brand’s concept “new basic for new culture” and their ethical and neutral brand ethos.

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artlessは2017年より、ライフスタイルブランド「koé」の継続的なブランディングを担当し、各シーズンのキービジュアルのトータルディレクションを行なっています。新たなブランドコンセプト「New Basic For New Culture」のもと、エシカルでニュートラルなブランドの空気感をビジュアルで表現しています。

2018SS
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2017AW
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DESIGNART TOKYO

June 26, 2018

designart tokyo
branding + total design
http://designart.jp/

credit:
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki + hitomi yasuda + kanako ueno, artless Inc.
project management: ken aoki + asami kinoshita, artless Inc.
copywriting: river Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.

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DESIGNART is an organization and event founded in 2017. The organization launched itself by initiating a design & art festival spanning across different areas of Tokyo called DESIGNART 2017. Shun Kawakami, as one of the 6 co-founders alongside with Akio Aoki (MIRU design), Hiroshi Koike (NON-GRID / IMG SRC), Okisato Nagata (EXS Inc.), Astrid Klein and Mark Dytham (Klein Dytham architecture), designed the logo and artless Inc. was in charge of building the identity of DESIGNART.

DESIGNART’s first festival, DESIGNART 2017, exhibited “purchasable arts” that visitors could bring home – ranging from interior products, furnitures, wearable arts to fine arts. About 200 creators including renowned Pierre Charpin, participated across 72 venues in Tokyo, and gained 42,500 visitors. Our responsibilities ranged from logo design, stationeries design, content planning to event ephemerals such as booklets, venue facades, flyers, posters and badges.

Being an event with such wide range of exhibits and artists, our approach to the identity was to make it bold, identifiable, yet flexible and sophisticated at the same time. We created a frame with changing shape according to an object inside it, defining the object as a DESIGNART – a piece that crosses boundaries. The logo was seen across the city, framing objects of different scales; a product, wall to a scene. The logo was made recognizable with definite graphic rules. The upper left corner was kept 90°, and black & gold palette were used to complement its well-established exhibitors such as Louis Vuitton, while still being distinguishable.

We believe that the identity performed aesthetic dynamism, while giving a strong character by being instantly recognizable.

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DESIGNART (デザイナート)は、2017に発足した組織であり、デザイン&アートフェスティバルの名称です。デザインという共通点を持ちながら、異なる分野を率いる青木昭夫(MIRU DESIGN)、小池 博史 (NON-GRID / IMG SRC)、永田宙郷 (EXS Inc.)、Astrid Klein、 Mark Dytham (Klein Dytham architecture)そして川上シュン(artless Inc.)から成る6名が、発起人としてプランニングからデザインまで手がけました。

‘DESIGNART’を、「デザインとアートの境界をまたぎ、日々の生活に感動を生むもの」と定義し、初回となるDESIGNART 2017では、Pierre Charpinを含む約200のクリエイターが72箇所に参加、42,500人の訪問者が展示品である’DESIGNART’たちを楽しみました。表参道をはじめ、外苑前、原宿、渋谷、恵比寿、中目黒、広尾、代官山、中目黒、六本木と、開催エリアは広範囲にわたり、まさに街全体をミュージアムとしたデザインとアートの祭典になりました。

artlessは、様々なクリエイターが参加するDESIGNARTの、ブランディング・グラフィックデザインを担当しました。「枠」で囲むことで、出展作品を「DESIGNART」と定義する、可変式のダイナミックで力強いロゴは、黒とゴールドを使ったストイックなカラールールのブランディングで、洗練さも掛け合わせています。紙媒体やグッズをはじめ、壁面や柱など、様々の大きさで街中に使用されたこのロゴは、出展作品に寄り添いながら、記憶に残るアイデンティティとなりました。

異なった状況に対応できる、フレキシブルなロゴでありながら、個性と洗練さを掛け合わせることで、「DESIGNART」の想いが強く伝わることを願ったブランディングです。

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