branding & identity

packaging design for Satoyama Jujo

January 25, 2018

Satoyama Jujo
packaging design

credit :
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
assistant design: hitomi yasuda, artless Inc.
project management: asami kinoshita, artless Inc.


We were in charge of packaging design for binned products, produced by Satoyama Jujo, a lifestyle inn located in Niigata prefecture, Japan.

Satoyama Jujo is one of the two hotels in Japan that has been selected by Design Hotels. The building was originally an old Japanese folk house aged 150 years old, renovated and redesigned by Toru Iwasa – founder of lifestyle magazine “Jiyujin.” Designer furnitures exampled by Scandinavian furnitures, breathe in new attractiveness to the traditional charms of the folk house, creating a comfortable harmony.

The design initiated from thinking how Satoyama Jujo enables to translate traditional context into modern-day sensibilities. By blending Japanese elements, such as map and vertical texts, with English copywriting, we attempted to achieve a design with universal appeal, for audience from both outside and inside of Japan. Minimal and elegant design for authenticity, while the dynamically laid out hand-written font plays a role as a pattern, as well as an expression for Satoyama Jujo’s handmade charms.


artless Inc.は、新潟県に位置する宿泊施設「里山十帖」の食品パッケージのデザインを担当しました。

ライフスタイル雑誌「自遊人」創刊者、岩佐十良氏プロデュース及び運営、古民家をリノベーションして建てられたこの施設は、日本では2つしか選出されていないDesign Hotelsのひとつでもあります。北欧家具をはじめとするデザイナーズ家具たちが、築後約150年、総欅づくり、総漆塗りの空間に活き、心地よい空間を生み出しています。

今回のデザインでは、新潟をはじめとする日本の食や伝統文化を、現代の感性に落とし込み海外に発信している「里山十帖らしさ」を考えるところから始まりました。日本地図や縦組みのテキストを用い、和のエッセンスを散りばめながら、英文との併記にこだわることで、グローバルなオーディエンスにも受け入れられるデザインにしています。ミニマルで上品なデザインでありながら、大胆にレイアウトされた手書き書体が、「柄」の役割を果たすと同時に、里山十帖ならではの「手作り感」を表現しています。


00

01

02

03

04

05

06

07

08

branding & identity

design for Intentionallies

January 25, 2018

Intentionallies
creative & art direction, web design, graphic design
http://www.intentionallies.co.jp/

credit :
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
assistant design: kanako ueno, noey nitipon, artless Inc.
project management: ken aoki, artless Inc.
web programming: adrien dufond, manmaru Inc.

We, artless Inc., had the pleasure of designing the renewed website for an architecture label “Intentionallies.”

Known for works such as “amadana” “CLASKA” and “Stellar Works,” Intentionallies is an architecture label with a wide scope of capabilities ranging from product design, interior design to high-rise buildings.

It is a label with constant exploration for new challenges, within their sophisticated outputs. Our design initiated with an idea of having a website that can only represent Intentionallies. On top of conventional way of displaying works with its titles and image thumbnails, we created their own filtering tool called ’tags’, which was inspired from ‘design codes’ that Intentionallies create for each project. Not just the names of clients or buildings, we utilised the very own words from Intentionallies and made them into the central design element of the website. The design is made bold and daring, yet minimal and professional, to represent an architecture label that has a history of more than 20 years.

We greatly appreciate this opportunity with Intentionallies, in which we were able to demonstrate a new system of portfolio design, where viewers are able to look back through the past works, while looking forward to the upcoming ones.

artless Inc.は、鄭秀和氏が率いる建築レーベル “Intentionallies” のWEBデザインを担当しました。

代表作 “amadana” “CLASKA” “Stellar Works”などで知られるIntentionalliesは、プロダクトからインテリア、超高層ビルまで手がける建築レーベルです。

洗練されたアウトプットの中に、常に新しい挑戦を探求し続ける Intentionallies。Intentionallies だからこそできる、新しいポートフォリオサイトの仕組みを考えたWEBデザインです。従来のポートフォリオサイトに見るような、画像、プロジェクトタイトルの一覧に加え、閲覧モード「タグ」を追加しました。Intentionalliesが設計時に、各プロジェクトに設ける「デザインコード」から着想を得た、独自の方法でプロジェクトをフィルタリングできる仕組みです。クライアント名や建物名とは異なる、Intentionallies自身の言葉をデザインの大きな要素とし、大胆でありながらも、設立から20年以上経つ建築レーベルに合うような、ミニマルで、プロフェッショナルな空気感を大事にしました。

積み重ねてきた作品を辿りつつ、未来の作品への期待が高まる、新しいポートフォリオの形をIntentionalliesと共にデザインすることができたことをとても嬉しく感じています。

ITL_01

ITL_02

ITL_03

ITL_04

ITL_05

ITL_06

ITL_07

ITL_08

ITL_09

branding & identity

branding + visual identity for Phaédo

December 18, 2017

Phaédo
branding + visual identity
http://www.phaedostudios.com/

– art direction
– graphic design
– logo & visual identity
– v.i. guidelines
– photography
– videography
– website design

 

credit :
brand director: zhu zhu, Phaédo

art direction & creative direction: shun kawakami, artless Inc.
photography & videography: alexander hugh mitchell
sound design: hiroki saitoh
video edit: yuichi maruno, glmv
programming: adrien dufond
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
project management: satoko tanaka, ken aoki, artless Inc.


‘Phaédo’ is a fashion brand in Hangzhou, China, led by the first Chinese graduate from Antwerp Royal Academy of Fine Arts, Zhu Zhu.

The brand’s logo was developed carefully for over a year, with each letter tailored to carry out the brand’s concept. With the identity we developed, Phaédo has made its debut in Milano Fashion Week in February 2017. Phaédo, with their debut collection, has showcased its philosophical and aesthetic values that weigh importance on timelessness, unadorness and wabi-sabi.

artless Inc. had an opportuninty to develop their branding through logo design, web design, directing photography, videography and sound design. The photoshoot was carried out at a ruin that stands deep inside Hangzhou, China. Phaédo’s works were taken with focuses on the rustic textures of the site, as well as the nature. Web design features sound design that symbolises the passage of four seasons. Though minimal, the website assembles craftsmanship of different expertises, representing the ethos of Phaédo.

With deep understanding and resonance with the brand’s philosophy, we crafted the branding to its every details, believing that would be an identity Phaédo is able to stand for.


アントワープ王立芸術アカデミーでファッションデザインを学んだデザイナー・Zhu Zhuをディレクターに迎え入れた、中国のファッションブランド「Phaédo」のブランディングを手掛けました。

初回提案から約1年をかけ、1文字ずつテイラーしデザインされたロゴと共に、「Phaédo」は、2017年2月、Milano Fashion Weekで初のコレクションを発表しました。時代に左右されない、タイムレスなデザインでありながら「侘び寂び」の理念を大事にした詩的な世界観で、異彩を放ちました。

artless Inc.はロゴをはじめ、フォトグラフィー、ビデオグラフィー、サウンドデザイン、ウェブサイトまでトータルなブランドアイデンティティの構築を行いました。撮影には杭州の山奥に佇む廃墟を利用し、時の経過を感じる自然物や建築物の一部にフォーカスをあてながら作品を撮影し、Phaédoの世界観を表現しました。ウェブ・デザインには四季を表現するサウンドを起用し、ミニマルでありながら記憶に残るPhaédoというブランドを象徴するウェブサイトとなっています。撮影に使用した建設物は、インテリアスタイリスト・コレクターであるAxel Vervoordt氏を招き、ショールームとしてのオープンを予定しています。


Print

Print

Print

Print

9_pic1

Print

Print

Print

Print

Print

Print

Print

Print

Print

branding & identity

branding for CONRAN SHOP

December 07, 2017

CONRAN SHOP Christmas 2017
branding

credit :
commissioned by CONRAN SHOP Japan
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & graphic design: nao nozawa, artless Inc.
styling: nao nozawa, artless Inc. + CONRAN SHOP Japan
photographer: kyohei matsuda


The concept for this year’s THE CONRAN SHOP Christmas catalog is PRISM.
By laying out a multitude of neon-colored panels in a grid, we art directed a series of striking visuals that are imbued with glimmers of overlapping colors. With artless also in charge of styling, we were able to create spirited and playful designs.

We welcome you to visit a store near you and enjoy the dazzling neon-colored Christmas design and decor.


今年のTHE CONRAN SHOPのクリスマスカタログのコンセプトはPRISM。
様々なネオンカラーのパネルを使いグリッドにそってレイアウトする中で、重なり合う色の煌めきの美しい写真をディレクションしています。スタイリングもartlessで担当し、遊びのあるデザインに仕上げています。

ぜひ店頭で、ネオンカラーの明るいクリスマスの装いをお楽しみください。


01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

15

16

17

18

artwork

branding for The Tokyo Restaurant.

August 28, 2017

The Tokyo Restaurant.
branding

credit :
vi design by artless Inc.
commissioned by Plan・Do・See Inc.

creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
product photography: yuu kawakami, artless Inc.
interior design: Hirsch Bedner Associates

Located in the hustle and bustle of the city centre in Kuala Lumpur, Malaysia, “The Tokyo Restaurant.” is a Japanese restaurant & bar in ISETAN THE JAPAN STORE, produced by Plan・Do・See, Inc. We, artless Inc., was given an opportunity to carry out branding & visual identity for the restaurant.

Our branding span across a wide range of media from logo design to stationeries, menu, sign design and copywriting. The key concept for the visual identity is “marriage of authenticity and light-heartedness.” Classic typefaces were chosen to create an authentic atmosphere for the brand, while the abstracted monogram adds a contemporary, approachable look.

We have created an extensive corporate identity guideilne in order to ensure the correct delivery of the brand’s tone and manner by local designers. The corporate identity guideline includes: the usage of logos and its versions, examples of typeface usages, direction for photographys and copywriting.

The Tokyo Restaurant. is suited for various occasions whether your visit is with family, friends or as a couple. The brand design sets the restaurant down-to-earth, while not compromising on the sophisticated mood. We believe that, with our own Japanese sense of aesthetics, we were able to express the sophisticated, contemporary atmosphere for the audience in Kuala Lumpur.

2017年2月、マレーシア・クアラルンプール中心部に位置するISETAN THE JAPAN STORE内にオープンした、レストラン&バー「THE TOKYO RESTAURANT.」のブランディング&V.I.を担当しました。

ロゴをはじめ、サイネージ、ステーショナリー、メニューのグラフィックデザインから、コピーライティングまで、細部に渡り手がけることで、確固たるブランド構築を図りました。デザインコードは「格式とカジュアルのマリアージュ」。ロゴデザインにはクラシックな書体をセレクトしながら、抽象的でミニマルなモノグラムを添えることで、コンテンポラリーな印象にしています。

現地のデザイナーの手に渡った後も、THE TOKYO RESTAURANT.の空気感が的確に表現され続けるように、ブランドガイドラインには、ロゴのバリエーション、使用ルール、タイプフェイスの文字組例、写真撮影のディレクション、コピーライティングのトーン&マナーを含めています。

家族、友人、恋人となど、様々なシーンに対応するオールデイダイニングでありながら、上品さを兼ね合わせた 「THE TOKYO RESTAURANT. 」。日本の感性を通しながら、ローカルなオーディエンスに受け入れられる、コンテンポラリーなアウトプットを意識したブランディング・プロジェクトです。

1

2

3

4

5

6

7

8

10

11

12

13

14

15

Page 1 of 1412345...10...Last »

© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly