branding & identity

brand design for Aqua sports & spa

September 06, 2016

Aqua sports & spa
branding + total design
http://www.aquasportsspa.com/

credit :
creative direction: artless Inc.
planning, art direction: shun kawakami, artless Inc.

project management: satoko tanaka, artless Inc.

design: nao nozawa + koyuki inagaki, artless Inc.
logo design: leonie aiko, artless Inc.
assistant design: shinsaku iwatachi + miikka toiviainen + stefano cometta + kentaro sugiyama, artless Inc.

aqua cafe assistant design: takeshi kawada, kotenhits.
web design: kazuki kaneko + koyuki inagaki + kentaro sugiyama, artless Inc.
programming: adrien dufond, artless interactive
photographer: yuu kawakami, artless Inc.
bgm, sound logo: hiroki saitoh
interior design: ILYA Corporation, Seshimo Architects
architecture: COE Architecture International
landscape and lighting design: sola associates
client: The Sports Connection Inc.

We were assigned to be in charge of branding and design consultation for Aqua sports & spa, a members-only sports club which opened in June 2016 after renovation.

Aqua sports & spa is a members-only sports club located in the serene district of Setagaya. To support the active lifestyle of members and their families, the club provides various activities including fitness, recreation, business and relaxation.

As their facility was going under renovation, the brand took an identity revamp, which included renaming, redesigning the logo and visual identity, and artless Inc. was engaged to take part in branding and design consultation.

Our responsibilities widely spanned from designing the logo, stationeries, ephemerals, collaterals such as amenities and giveaway items, website, wayfinding signs and sound design that speaks of the brand at the entrance lobby. We also gave consultation for staff uniforms and shoe designs. Visitors are able to discover our design ideas in every detail across the facility, such as parking lots, gym mattress and instruction manuals for massage chairs.

Inspired from their name ‘Aqua’, the brand colour palette is set as white and blue. The tagline ‘Hydrate your life’ and our minimal, sophisticated design are a display of the brand’s message for the club members.

What we aimed to achieve with the project is to create a balance of sophistication and minimalism, with a belief that it would appeal to a wide range of audience.

20166月、リニューアルオープンした会員制クラブ「Aqua sports & spa」のブランディング及びデザインコンサルティングを行いました。

世田谷区・瀬田の閑静な住宅地に位置する「Aqua sports & spa」は、ジム・プール・温泉・スパ・カフェ・ラウンジを併設したライフスタイル提供型の会員制クラブです。施設の建替えに伴い、ネーミング・ロゴ・ビジュアルデザインを一新することとなり、artlessはブランド再構築のためのブランディング、デザインコンサルティングを担当いたしました。

約2年間かけて定期的なミーティングやブレーンストーミングを行い、ブランドロゴからステーショナリー、プロダクト、ウェブサイト、館内のサイン、プレス用キットのデザイン、ブランドをイメージさせるエントランスBGMのサウンドデザイン、さらにはスタッフユニフォームやシューズデザインのコンサルティングまで携わっています。駐車場の区画ラインやジム床のグラフィックデザイン、プールのコースサイン、マッサージチェアの説明書まで、あらゆるビジュアルをデザインし、細部へのこだわりも随所に感じていただけます。

施設名の「Aqua=水」をテーマに白と青を基調としたビジュアルコード、施設のコンセプトを表現した”Hydrate your life”のタグラインをベースに、会員制クラブの上質感とミニマルでありながら、施設からのお客様への想いをメッセージ性のあるデザインで表現しています。この上質さとミニマルさのバランスが幅広いターゲットに受け入れられることを意識した、リブランディング・プロジェクトです。

 aqua_0001

aqua_0002

aqua_0004

aqua_0005

aqua_0006

aqua_0003

aqua_0007

aqua_0008

aqua_0009

aqua_0010

aqua_0011

aqua_0012

aqua_0013

aqua_0014

aqua_0015

aqua_0017

aqua_0018

aqua_0019

aqua_0020

aqua_0021

aqua_0022

aqua_0023

aqua_0024

aqua_0025

aqua_0026

aqua_0027

aqua_0028

aqua_0029

aqua_0030

aqua_0031

aqua_0032


© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly