branding & identity

branding for THE CONRAN SHOP

December 20, 2016

THE CONRAN SHOP / CATALOGUE 2016 Christmas
branding + photo direction

credit:
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: nao nozawa, artless Inc.
design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
photographer: yuu kawakami
client: Conran Shop Japan Ltd.

We were in charge of styling and photo direction as well as graphic design for THE CONRAN SHOP’s 2016 Christmas catalogue. In collaborating with an illustrator, we were able to create a catalogue that is playful and builds anticipation for the Christmas season.

Since autumn of 2015, we have been in charge of styling and photo direction as well as the graphic design for THE CONRAN SHOP shop cards and catalogues.

THE CONRAN SHOP is a retail brand from London that specializes in furniture and home accessories with cutting-edge designs. With several stores in the country, its unique and quality products has made it one of the most highly regarded retails stores in Japan.
In the summer of 2015, coinciding with the brand’s founder Terrence Conran passing the mantle of brand director to his son and fashion designer Jasper Conran, we were reached out to realize the companies shifting brand focus and image.

Please look forward to upcoming designs from THE CONRAN SHOP.

「THE CONRAN SHOP」の2016年クリスマスカタログのスタイリング・フォトディレクション及びグラフィックデザインを担当いたしました。クリスマスの期待感をあおるような遊び心のあるイラストとのコラボレーション・ワークとなっています。

artlessは2015年秋より、「THE CONRAN SHOP」のショップカード・カタログのスタイリング・フォトディレクション及びグラフィックデザインを担当しています。

「THE CONRAN SHOP」は、ロンドン発祥のデザインクオリティの高い家具・雑貨を扱う、国内でも人気のブランドです。2015年夏、ブランドディレクターが創設者であるテレンス・コンランから息子でファッションデザイナーのジャスパー・コンランに移行したことをきっかけに、変化していくブランドイメージを表現するため、弊社にお声がけいただきました。

ぜひ今後も「THE CONRAN SHOP」のデザインにご期待ください。

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

branding & identity

design for hotel kanra kyoto

December 15, 2016

hotel kanra kyoto
V.I. + sign design
http://hotelkanra.jp/

credit :
produce, brand concept, architecture and interior design: UDS Ltd.
creative direction and art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction and design: kazuki kaneko, artless Inc.

design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
symbol design: emmi narasaki, Styledesignworks
photographer: yuu kawakami, artless Inc.
client: hotel kanra kyoto, UDS Ltd.

With the reopening of ‘hotel kanra kyoto’ in October 2016, artless Inc. was in charge of creating the visual identity as well as  the signage system of the hotel.

The design tenet for this project was ‘Kirei-sabi’, an aesthetic sense and philosophy of Kyoto/Japan, which was realised through the logotype, typography, pictograms, and the tastefully weathered color scheme of coal black and copper red that were used in the signage and print materials.

While elements of traditional Japanese culture are present in all levels of the design, to meet demands of a growing inbound market in Kyoto, all written materials are in both Japanese and English. Our goal for this project was to build a new brand image of ‘hotel kanra kyoto’ that is international in scope with a Japanese essence.

artless Inc.は、2016年10月に「ホテル カンラ 京都」がリニューアルオープンするにあたり、V.I. 及び サインデザインのリニューアルを担当させていただきました。

日本及び京都の持つ美意識と上質な佇まい、そして、デザインコードを「綺麗さび」とし、ロゴタイプ、基本書体/アイコン、少しエイジングのかかった漆黒・銅赤色をサインや印刷物に採用する等、ブランドカラーを設定。日本の伝統文化を感じられる要素を各所に散りばめながら、増え続けるインバウンド需要に対応するためにも英語と日本語のバイリンガル表記とし、インターナショナルなトーンアンドマナーで新しいhotel kanra kyotoのブランドイメージの構築を目指したプロジェクトです。

_mg_7608

_mg_7623

_mg_7645

_mg_7652

img_4874

img_4880

_mg_7671

_mg_7677

_mg_7684

_mg_7700

_mg_7705

_mg_7715

_mg_7720

_mg_7734

_mg_7758

_mg_7779

_mg_7781

_mg_7789

_mg_7809

_mg_7812

_mg_7817

_mg_7834

_mg_7850

_mg_7853

_mg_8473

_mg_8478

_mg_8482

_mg_8489

img_8157

img_8161

img_8166

img_8172

img_8178

img_8184

img_8186

img_8193

branding & identity

branding for THE CONRAN SHOP

November 11, 2016

THE CONRAN SHOP / CATALOGUE 2016 AW
branding

credit:
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: nao nozawa, artless Inc.
design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
photographer: yuu kawakami
client: Conran Shop Japan Ltd.

201612001

201612002

201612003

201612004

201612005

201612006

branding & identity

branding for THE CONRAN SHOP

November 04, 2016

THE CONRAN SHOP / CATALOGUE + SHOP CARD
branding + photo direction

credit:
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
planning, art direction: shun kawakami, artless Inc.

art direction & design: nao nozawa, artless Inc.
design: shinsaku iwatachi, artless Inc.
photographer: yoshihiro makino, W inc. + yuu kawakami, artless Inc.
coordinate: W inc.
styling: Conran Shop Japan Ltd. + shun kawakami + nao nozawa, artless Inc.
client: Conran Shop Japan Ltd.

work-article-1-bg-1-1a34059f

work-article-1-bg-2-451abbfa

work-article-1-bg-3-88fc8575

work-article-1-bg-4-852c5df7

work-article-1-img-1-4118ccb2

work-article-1-img-2-c983605f

work-article-1-img-3-f3a85926

work-article-1-img-4-1-67b6b06a

work-article-1-img-5-75953b12

work-article-1-img-6-dc9da533

work-article-1-img-7-1ddc19e5

work-article-1-img-8-a3254101

work-article-1-img-9-fafe6693

work-article-1-img-10-8c765060

work-article-1-img-11-78c7c405

work-article-1-img-12-5f38587e

work-article-1-img-13-6277e3fd

work-article-1-img-14-be0ca27b

work-article-1-img-15-41dd4923

work-article-1-img-16-ab303787

work-article-1-img-17-99661910

work-article-1-img-18-2f005c29

branding & identity

brand design for Aqua sports & spa

September 06, 2016

Aqua sports & spa
branding + total design
http://www.aquasportsspa.com/

credit :
creative direction: artless Inc.
planning, art direction: shun kawakami, artless Inc.

project management: satoko tanaka, artless Inc.

design: nao nozawa + koyuki inagaki, artless Inc.
logo design: leonie aiko, artless Inc.
assistant design: shinsaku iwatachi + miikka toiviainen + stefano cometta + kentaro sugiyama, artless Inc.

aqua cafe assistant design: takeshi kawada, kotenhits.
web design: kazuki kaneko + koyuki inagaki + kentaro sugiyama, artless Inc.
programming: adrien dufond, artless interactive
photographer: yuu kawakami, artless Inc.
bgm, sound logo: hiroki saitoh
interior design: ILYA Corporation, Seshimo Architects
architecture: COE Architecture International
landscape and lighting design: sola associates
client: The Sports Connection Inc.

We were assigned to be in charge of branding and design consultation for Aqua sports & spa, a members-only sports club which opened in June 2016 after renovation.

Aqua sports & spa is a members-only sports club located in the serene district of Setagaya. To support the active lifestyle of members and their families, the club provides various activities including fitness, recreation, business and relaxation.

As their facility was going under renovation, the brand took an identity revamp, which included renaming, redesigning the logo and visual identity, and artless Inc. was engaged to take part in branding and design consultation.

Our responsibilities widely spanned from designing the logo, stationeries, ephemerals, collaterals such as amenities and giveaway items, website, wayfinding signs and sound design that speaks of the brand at the entrance lobby. We also gave consultation for staff uniforms and shoe designs. Visitors are able to discover our design ideas in every detail across the facility, such as parking lots, gym mattress and instruction manuals for massage chairs.

Inspired from their name ‘Aqua’, the brand colour palette is set as white and blue. The tagline ‘Hydrate your life’ and our minimal, sophisticated design are a display of the brand’s message for the club members.

What we aimed to achieve with the project is to create a balance of sophistication and minimalism, with a belief that it would appeal to a wide range of audience.

20166月、リニューアルオープンした会員制クラブ「Aqua sports & spa」のブランディング及びデザインコンサルティングを行いました。

世田谷区・瀬田の閑静な住宅地に位置する「Aqua sports & spa」は、ジム・プール・温泉・スパ・カフェ・ラウンジを併設したライフスタイル提供型の会員制クラブです。施設の建替えに伴い、ネーミング・ロゴ・ビジュアルデザインを一新することとなり、artlessはブランド再構築のためのブランディング、デザインコンサルティングを担当いたしました。

約2年間かけて定期的なミーティングやブレーンストーミングを行い、ブランドロゴからステーショナリー、プロダクト、ウェブサイト、館内のサイン、プレス用キットのデザイン、ブランドをイメージさせるエントランスBGMのサウンドデザイン、さらにはスタッフユニフォームやシューズデザインのコンサルティングまで携わっています。駐車場の区画ラインやジム床のグラフィックデザイン、プールのコースサイン、マッサージチェアの説明書まで、あらゆるビジュアルをデザインし、細部へのこだわりも随所に感じていただけます。

施設名の「Aqua=水」をテーマに白と青を基調としたビジュアルコード、施設のコンセプトを表現した”Hydrate your life”のタグラインをベースに、会員制クラブの上質感とミニマルでありながら、施設からのお客様への想いをメッセージ性のあるデザインで表現しています。この上質さとミニマルさのバランスが幅広いターゲットに受け入れられることを意識した、リブランディング・プロジェクトです。

 aqua_0001

aqua_0002

aqua_0004

aqua_0005

aqua_0006

aqua_0003

aqua_0007

aqua_0008

aqua_0009

aqua_0010

aqua_0011

aqua_0012

aqua_0013

aqua_0014

aqua_0015

aqua_0017

aqua_0018

aqua_0019

aqua_0020

aqua_0021

aqua_0022

aqua_0023

aqua_0024

aqua_0025

aqua_0026

aqua_0027

aqua_0028

aqua_0029

aqua_0030

aqua_0031

aqua_0032

Page 2 of 1212345...10...Last »

© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly