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Phaédo (Hangzhou, China)

Phaédo
branding + visual identity
http://www.phaedostudios.com/

– art direction
– graphic design
– logo & visual identity
– v.i. guidelines
– photography
– videography
– website design

 

credit :
brand director: zhu zhu, Phaédo

art direction & creative direction: shun kawakami, artless Inc.
photography & videography: alexander hugh mitchell
sound design: hiroki saitoh
video edit: yuichi maruno, glmv
programming: adrien dufond
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
project management: satoko tanaka, ken aoki, artless Inc.


‘Phaédo’ is a fashion brand in Hangzhou, China, led by the first Chinese graduate from Antwerp Royal Academy of Fine Arts, Zhu Zhu.

The brand’s logo was developed carefully for over a year, with each letter tailored to carry out the brand’s concept. With the identity we developed, Phaédo has made its debut in Milano Fashion Week in February 2017. Phaédo, with their debut collection, has showcased its philosophical and aesthetic values that weigh importance on timelessness, unadorness and wabi-sabi.

artless Inc. had an opportuninty to develop their branding through logo design, web design, directing photography, videography and sound design. The photoshoot was carried out at a ruin that stands deep inside Hangzhou, China. Phaédo’s works were taken with focuses on the rustic textures of the site, as well as the nature. Web design features sound design that symbolises the passage of four seasons. Though minimal, the website assembles craftsmanship of different expertises, representing the ethos of Phaédo.

With deep understanding and resonance with the brand’s philosophy, we crafted the branding to its every details, believing that would be an identity Phaédo is able to stand for.


アントワープ王立芸術アカデミーでファッションデザインを学んだデザイナー・Zhu Zhuをディレクターに迎え入れた、中国のファッションブランド「Phaédo」のブランディングを手掛けました。

初回提案から約1年をかけ、1文字ずつテイラーしデザインされたロゴと共に、「Phaédo」は、2017年2月、Milano Fashion Weekで初のコレクションを発表しました。時代に左右されない、タイムレスなデザインでありながら「侘び寂び」の理念を大事にした詩的な世界観で、異彩を放ちました。

artless Inc.はロゴをはじめ、フォトグラフィー、ビデオグラフィー、サウンドデザイン、ウェブサイトまでトータルなブランドアイデンティティの構築を行いました。撮影には杭州の山奥に佇む廃墟を利用し、時の経過を感じる自然物や建築物の一部にフォーカスをあてながら作品を撮影し、Phaédoの世界観を表現しました。ウェブ・デザインには四季を表現するサウンドを起用し、ミニマルでありながら記憶に残るPhaédoというブランドを象徴するウェブサイトとなっています。撮影に使用した建設物は、インテリアスタイリスト・コレクターであるAxel Vervoordt氏を招き、ショールームとしてのオープンを予定しています。


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