ABAHOUSE
branding for ABAHOUSE
branding
credit:
branding: artless Inc.
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & graphic design: nao nozawa, artless Inc.
graphic design: ryota iwamatsu, artless Inc.
product photography: yuu kawakami, artless Inc.
client: ABAHOUSE international
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We were in charge of creating the visual identity for ABAHOUSE to accompany the fashion brand’s renewal.
As a new branding scheme, our approach was to create a visual identity based on the design tenets of “contemporary” and “basic”. To ensure a level of quality and consistency throughout all items, we created a design system where the refined, modern, and basic logotype is always aligned to the bottom.
The flagship store in Omotesando, Tokyo has been renovated with the new visual identity, marking a new beginning for the brand.
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ファッションブランドABAHOUSEのリニューアルに伴うVIデザインを担当しました。
Abahouse の新しいブランディングとして、コンテンポラリー、そして、ベーシックというデザインコードでV.I.の構築を試みました。 繊細かつモダンでベーシックなロゴタイプ、ロゴ位置を常にボトムフィットさせるというデザインルールを設け、全てのアイテムにクオリティを浸透させるデザイン設計をしています。
旗艦店である東京・表参道の店舗はサインをふくめ改装し、このブランディングで新たなスタートをきっており、今後全国の店舗で展開される予定です。