branding & identity

packaging design for Satoyama Jujo

January 25, 2018

Satoyama Jujo
packaging design

credit :
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
assistant design: hitomi yasuda, artless Inc.
project management: asami kinoshita, artless Inc.


We were in charge of packaging design for binned products, produced by Satoyama Jujo, a lifestyle inn located in Niigata prefecture, Japan.

Satoyama Jujo is one of the two hotels in Japan that has been selected by Design Hotels. The building was originally an old Japanese folk house aged 150 years old, renovated and redesigned by Toru Iwasa – founder of lifestyle magazine “Jiyujin.” Designer furnitures exampled by Scandinavian furnitures, breathe in new attractiveness to the traditional charms of the folk house, creating a comfortable harmony.

The design initiated from thinking how Satoyama Jujo enables to translate traditional context into modern-day sensibilities. By blending Japanese elements, such as map and vertical texts, with English copywriting, we attempted to achieve a design with universal appeal, for audience from both outside and inside of Japan. Minimal and elegant design for authenticity, while the dynamically laid out hand-written font plays a role as a pattern, as well as an expression for Satoyama Jujo’s handmade charms.


artless Inc.は、新潟県に位置する宿泊施設「里山十帖」の食品パッケージのデザインを担当しました。

ライフスタイル雑誌「自遊人」創刊者、岩佐十良氏プロデュース及び運営、古民家をリノベーションして建てられたこの施設は、日本では2つしか選出されていないDesign Hotelsのひとつでもあります。北欧家具をはじめとするデザイナーズ家具たちが、築後約150年、総欅づくり、総漆塗りの空間に活き、心地よい空間を生み出しています。

今回のデザインでは、新潟をはじめとする日本の食や伝統文化を、現代の感性に落とし込み海外に発信している「里山十帖らしさ」を考えるところから始まりました。日本地図や縦組みのテキストを用い、和のエッセンスを散りばめながら、英文との併記にこだわることで、グローバルなオーディエンスにも受け入れられるデザインにしています。ミニマルで上品なデザインでありながら、大胆にレイアウトされた手書き書体が、「柄」の役割を果たすと同時に、里山十帖ならではの「手作り感」を表現しています。


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branding & identity

design for Intentionallies

January 25, 2018

Intentionallies
creative & art direction, web design, graphic design
http://www.intentionallies.co.jp/

credit :
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
assistant design: kanako ueno, noey nitipon, artless Inc.
project management: ken aoki, artless Inc.
web programming: adrien dufond, manmaru Inc.

We, artless Inc., had the pleasure of designing the renewed website for an architecture label “Intentionallies.”

Known for works such as “amadana” “CLASKA” and “Stellar Works,” Intentionallies is an architecture label with a wide scope of capabilities ranging from product design, interior design to high-rise buildings.

It is a label with constant exploration for new challenges, within their sophisticated outputs. Our design initiated with an idea of having a website that can only represent Intentionallies. On top of conventional way of displaying works with its titles and image thumbnails, we created their own filtering tool called ’tags’, which was inspired from ‘design codes’ that Intentionallies create for each project. Not just the names of clients or buildings, we utilised the very own words from Intentionallies and made them into the central design element of the website. The design is made bold and daring, yet minimal and professional, to represent an architecture label that has a history of more than 20 years.

We greatly appreciate this opportunity with Intentionallies, in which we were able to demonstrate a new system of portfolio design, where viewers are able to look back through the past works, while looking forward to the upcoming ones.

artless Inc.は、鄭秀和氏が率いる建築レーベル “Intentionallies” のWEBデザインを担当しました。

代表作 “amadana” “CLASKA” “Stellar Works”などで知られるIntentionalliesは、プロダクトからインテリア、超高層ビルまで手がける建築レーベルです。

洗練されたアウトプットの中に、常に新しい挑戦を探求し続ける Intentionallies。Intentionallies だからこそできる、新しいポートフォリオサイトの仕組みを考えたWEBデザインです。従来のポートフォリオサイトに見るような、画像、プロジェクトタイトルの一覧に加え、閲覧モード「タグ」を追加しました。Intentionalliesが設計時に、各プロジェクトに設ける「デザインコード」から着想を得た、独自の方法でプロジェクトをフィルタリングできる仕組みです。クライアント名や建物名とは異なる、Intentionallies自身の言葉をデザインの大きな要素とし、大胆でありながらも、設立から20年以上経つ建築レーベルに合うような、ミニマルで、プロフェッショナルな空気感を大事にしました。

積み重ねてきた作品を辿りつつ、未来の作品への期待が高まる、新しいポートフォリオの形をIntentionalliesと共にデザインすることができたことをとても嬉しく感じています。

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artwork

cover & billboard design for Utada Hikaru

December 19, 2017

Utada Hikaru: “Forevermore” and “Anata”
cover & billboard design

credit :
art direction & design: shun kawakami, artless Inc.
design: kazuki kaneko, artless Inc.
project manager: yuri izushi, artless Inc.
photographer: Maciej Kucia, AVGST
agency: en one tokyo Inc.
sales agency: EPIC Records Japan


We were in charge of designing the cover art and billboard for artist Utada Hikaru’s songs “Forevermore” and “Anata”.

Utada Hikaru is arguably Japan’s most influential female artist, whose debut album “First Love” became the best selling Japanese-language album of all time. The artist has received international praise, with her recent album “Fantôme” released in 2016 hitting the digital album charts in 31 countries.

The song “Forevermore” for which we designed the cover art, was released exclusively online in July and has been used as the theme song for the TBS series “Gomen, Aishiteru”. The cover art has been used in outdoor advertisements as well as posters and has appeared through August and September at some of Tokyo’s most visited sights, including Spanish Hill / Shibuya, Ginza, and Akasaka.
We also designed the digital cover art for the single “Anata”, released digitally on December 8. The song has received significant attention from being used as the theme song for the movie “Destiny: The Tale of Kamakura” as well as appearing in the commercial for SONY’s “Noi-Can, Wireless”.

The songs are available now on all major music distribution services including iTunes, Recochoku, and mora.


この度 artless Inc. はアーティスト・宇多田ヒカルの楽曲 ”Forevermore” 及び ”あなた” の配信用ジャケットデザインならびにビルボード広告デザインを担当いたしました。

宇多田ヒカルは日本を代表する女性アーティストで、デビューアルバム ”First Love” が日本国内の歴代アルバムセールス 1位を記録したほか、昨年2016年に発表したアルバム ”Fantôme” は各配信サイトにおいて日本を含む世界31か国でランクインするなど、その実力は国内外から高く評価されています。

artless Inc. がジャケットデザインを手がけた楽曲 ”Forevermore” は今年7月にネット配信限定でリリースされ、TBS系日曜劇場「ごめん、愛してる」の主題歌にも起用されました。このジャケットデザインは屋外広告及びポスターとしても使用され、今年8月から9月にかけて、渋谷スペイン坂や銀座、赤坂をはじめとする都内各所に掲出されました。
また最新シングル ”あなた” についても artless Inc. が配信用ジャケットをデザインしました。映画「DESTINY 鎌倉ものがたり」主題歌/ソニー「ノイキャン・ワイヤレス」CMソングである本楽曲は多くの注目を集め、12月8日にネット配信限定でリリースされました。

上記2つの楽曲は、iTunes、レコチョク、moraなど主要音楽配信サービスにてお求めいただけます。皆様是非ご鑑賞下さい。

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branding & identity

branding + visual identity for Phaédo

December 18, 2017

Phaédo
branding + visual identity
http://www.phaedostudios.com/

– art direction
– graphic design
– logo & visual identity
– v.i. guidelines
– photography
– videography
– website design

 

credit :
brand director: zhu zhu, Phaédo

art direction & creative direction: shun kawakami, artless Inc.
photography & videography: alexander hugh mitchell
sound design: hiroki saitoh
video edit: yuichi maruno, glmv
programming: adrien dufond
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
project management: satoko tanaka, ken aoki, artless Inc.


‘Phaédo’ is a fashion brand in Hangzhou, China, led by the first Chinese graduate from Antwerp Royal Academy of Fine Arts, Zhu Zhu.

The brand’s logo was developed carefully for over a year, with each letter tailored to carry out the brand’s concept. With the identity we developed, Phaédo has made its debut in Milano Fashion Week in February 2017. Phaédo, with their debut collection, has showcased its philosophical and aesthetic values that weigh importance on timelessness, unadorness and wabi-sabi.

artless Inc. had an opportuninty to develop their branding through logo design, web design, directing photography, videography and sound design. The photoshoot was carried out at a ruin that stands deep inside Hangzhou, China. Phaédo’s works were taken with focuses on the rustic textures of the site, as well as the nature. Web design features sound design that symbolises the passage of four seasons. Though minimal, the website assembles craftsmanship of different expertises, representing the ethos of Phaédo.

With deep understanding and resonance with the brand’s philosophy, we crafted the branding to its every details, believing that would be an identity Phaédo is able to stand for.


アントワープ王立芸術アカデミーでファッションデザインを学んだデザイナー・Zhu Zhuをディレクターに迎え入れた、中国のファッションブランド「Phaédo」のブランディングを手掛けました。

初回提案から約1年をかけ、1文字ずつテイラーしデザインされたロゴと共に、「Phaédo」は、2017年2月、Milano Fashion Weekで初のコレクションを発表しました。時代に左右されない、タイムレスなデザインでありながら「侘び寂び」の理念を大事にした詩的な世界観で、異彩を放ちました。

artless Inc.はロゴをはじめ、フォトグラフィー、ビデオグラフィー、サウンドデザイン、ウェブサイトまでトータルなブランドアイデンティティの構築を行いました。撮影には杭州の山奥に佇む廃墟を利用し、時の経過を感じる自然物や建築物の一部にフォーカスをあてながら作品を撮影し、Phaédoの世界観を表現しました。ウェブ・デザインには四季を表現するサウンドを起用し、ミニマルでありながら記憶に残るPhaédoというブランドを象徴するウェブサイトとなっています。撮影に使用した建設物は、インテリアスタイリスト・コレクターであるAxel Vervoordt氏を招き、ショールームとしてのオープンを予定しています。


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branding & identity

branding for CONRAN SHOP

December 07, 2017

CONRAN SHOP Christmas 2017
branding

credit :
commissioned by CONRAN SHOP Japan
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & graphic design: nao nozawa, artless Inc.
styling: nao nozawa, artless Inc. + CONRAN SHOP Japan
photographer: kyohei matsuda


The concept for this year’s THE CONRAN SHOP Christmas catalog is PRISM.
By laying out a multitude of neon-colored panels in a grid, we art directed a series of striking visuals that are imbued with glimmers of overlapping colors. With artless also in charge of styling, we were able to create spirited and playful designs.

We welcome you to visit a store near you and enjoy the dazzling neon-colored Christmas design and decor.


今年のTHE CONRAN SHOPのクリスマスカタログのコンセプトはPRISM。
様々なネオンカラーのパネルを使いグリッドにそってレイアウトする中で、重なり合う色の煌めきの美しい写真をディレクションしています。スタイリングもartlessで担当し、遊びのあるデザインに仕上げています。

ぜひ店頭で、ネオンカラーの明るいクリスマスの装いをお楽しみください。


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