branding & identity

branding & photo direction for koé 2018aw

October 03, 2018

branding & photo direction for koé 2018aw
branding + photo direction
https://www.koe.com/

credit:
branding & design consulting : artless Inc.
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: kazuki kaneko, artless Inc.
project management: asami kinoshita, ken aoki, artless Inc.
photography: yoshihiro makino, W Inc.
photo retouch: mayumi yamamoto
hair & make up: mika furukawa, mash creative
client: STRIPE INTERNATIONAL INC.

Yoshihiro Makino
http://www.yoshimakino.us
_

We have been in charge of branding and art direction of the key visuals for fashion brand “koé”. For their 2018 AW collection, we collaborated with LA-based photographer Yoshihiro Makino to capture koé’s ethical ethos and express the brand atmosphere.
_

artlessは「koé」のブランディングおよびキービジュアルのアートディレクションを行なっています。2018年AWは、koéのブランドコンセプトである「エシカル」をテーマに、LAを拠点とするフォトグラファー・Yoshihiro Makino 氏とのコラボレーションによってブランド・アトモスフィアを表現しました。

 

4430
4494
4517
4203
4813
4587
4640
4845
4891
4151
4097
4263
4304

artwork

solo art exhibition by shun kawakami

August 29, 2018

traditional contemporary by shun kawakami
at Phaédo Gallery

solo art exhibition
https://www.phaedostudios.com


A solo exhibition “traditional contemporary” by artist Shun Kawakami was on show at the Phaédo Gallery, Shanghai in February 2018. Through the use of modern printing technologies and calligraphy combined with traditional materials like gold and silver foils, while embracing the imperfections of digital printing as “wabi-sabi”; he pursues to make works that express traditional Japanese aesthetics through the language of modern design.

Phaédo Gallery is an art gallery created by Phaédo, an aesthetic brand based in China which artless Inc. was in charge of branding and V.I. Antwerp Royal Academy of Fine Arts graduate Zhu Zhu is the designer of the brand as well as the director of the gallery. Although located in a central district in Shanghai, the gallery consisting of four rooms and a garden with a tea room for guests is like a secret hideout with a serene and meditative atmosphere.


2018年2月、アーティスト・川上シュンは上海のPhaédo Gallery にて個展「traditional contemporary」を開催いたしました。モノクロームの特殊印刷とカリグラフィーを織り交ぜた金箔・銀箔の作品をメインに、人為的でない掠れや経年劣化を「侘び寂び」の美の要素としてとりいれ、伝統と現代を融合させる作品を追求しています。

「Phaédo Gallery」は、artless Inc.がブランディングおよびV.I.を担当したブランド「Phaédo」が運営するアートギャラリーです。インテリア、ファッション、アート作品までを手がけるブランド「Phaédo」は、アントワープ王立芸術アカデミーでファッションデザインを学んだ Zhu Zhuがデザイナーを務め、同ギャラリーのディレクションも行っています。上海の中心部にありながら、4つの部屋と庭園、そして来廊者をもてなす茶室を構える「Phaédo Gallery」は、静かな佇まいの中に品格のあふれる空間となっています。


gallery info
address: No.129-1, WuKang Road, Xuhui District, Shanghai, China
hours: 13:00 – 19:00 (tues – sun) closed on mondays / reservations only

contact
wechat: Phaedo_official
email: feile@phaedostudios.com
brand site: www.phaedostudios.com

02
01
03
04
05
06
07
08
09

branding & identity

branding & photo direction for koé 2018ss & 2017aw

July 02, 2018

branding & photo direction for koé 2018ss & 2017aw
branding + photo direction
https://www.koe.com/

credit:
2018SS
branding & design consulting : artless Inc.
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: kazuki kaneko, artless Inc.
project management: asami kinoshita, ken aoki, artless Inc.
photography: kyohei matsuda, mash creative
hair & make up: mika furukawa, mash creative
botanical styling: nobuaki kawahara, REN
client: STRIPE INTERNATIONAL INC.

2017AW
branding & design consulting:  artless Inc.
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
art direction & design: kazuki kaneko, artless Inc.
project management: asami kinoshita, artless Inc.
photography: yuji inagaki, W Inc.
interior styling: katsuya kubokawa
food styling: miho kawakami
hair styling: hiroki, W Inc.
make up: kazuko hayasaka, W Inc.
coordination: W Inc.
client: STRIPE INTERNATIONAL INC.

_

Since 2017 we have been in charge of branding for lifestyle brand “koé” and art direction for the key visuals of each season. Through our work, we helped visualize the brand’s concept “new basic for new culture” and their ethical and neutral brand ethos.

_

artlessは2017年より、ライフスタイルブランド「koé」の継続的なブランディングを担当し、各シーズンのキービジュアルのトータルディレクションを行なっています。新たなブランドコンセプト「New Basic For New Culture」のもと、エシカルでニュートラルなブランドの空気感をビジュアルで表現しています。

2018SS
koe_2018_summer

2017AW
_E7A1822
_E7A2393
_E7A0667
_E7A1394
_E7A1731

branding & identity

DESIGNART TOKYO

June 26, 2018

designart tokyo
branding + total design
http://designart.jp/

credit:
creative direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki + hitomi yasuda + kanako ueno, artless Inc.
project management: ken aoki + asami kinoshita, artless Inc.
copywriting: river Inc.
photography: yuu kawakami, artless Inc.

_

DESIGNART is an organization and event founded in 2017. The organization launched itself by initiating a design & art festival spanning across different areas of Tokyo called DESIGNART 2017. Shun Kawakami, as one of the 6 co-founders alongside with Akio Aoki (MIRU design), Hiroshi Koike (NON-GRID / IMG SRC), Okisato Nagata (EXS Inc.), Astrid Klein and Mark Dytham (Klein Dytham architecture), designed the logo and artless Inc. was in charge of building the identity of DESIGNART.

DESIGNART’s first festival, DESIGNART 2017, exhibited “purchasable arts” that visitors could bring home – ranging from interior products, furnitures, wearable arts to fine arts. About 200 creators including renowned Pierre Charpin, participated across 72 venues in Tokyo, and gained 42,500 visitors. Our responsibilities ranged from logo design, stationeries design, content planning to event ephemerals such as booklets, venue facades, flyers, posters and badges.

Being an event with such wide range of exhibits and artists, our approach to the identity was to make it bold, identifiable, yet flexible and sophisticated at the same time. We created a frame with changing shape according to an object inside it, defining the object as a DESIGNART – a piece that crosses boundaries. The logo was seen across the city, framing objects of different scales; a product, wall to a scene. The logo was made recognizable with definite graphic rules. The upper left corner was kept 90°, and black & gold palette were used to complement its well-established exhibitors such as Louis Vuitton, while still being distinguishable.

We believe that the identity performed aesthetic dynamism, while giving a strong character by being instantly recognizable.

_

DESIGNART (デザイナート)は、2017に発足した組織であり、デザイン&アートフェスティバルの名称です。デザインという共通点を持ちながら、異なる分野を率いる青木昭夫(MIRU DESIGN)、小池 博史 (NON-GRID / IMG SRC)、永田宙郷 (EXS Inc.)、Astrid Klein、 Mark Dytham (Klein Dytham architecture)そして川上シュン(artless Inc.)から成る6名が、発起人としてプランニングからデザインまで手がけました。

‘DESIGNART’を、「デザインとアートの境界をまたぎ、日々の生活に感動を生むもの」と定義し、初回となるDESIGNART 2017では、Pierre Charpinを含む約200のクリエイターが72箇所に参加、42,500人の訪問者が展示品である’DESIGNART’たちを楽しみました。表参道をはじめ、外苑前、原宿、渋谷、恵比寿、中目黒、広尾、代官山、中目黒、六本木と、開催エリアは広範囲にわたり、まさに街全体をミュージアムとしたデザインとアートの祭典になりました。

artlessは、様々なクリエイターが参加するDESIGNARTの、ブランディング・グラフィックデザインを担当しました。「枠」で囲むことで、出展作品を「DESIGNART」と定義する、可変式のダイナミックで力強いロゴは、黒とゴールドを使ったストイックなカラールールのブランディングで、洗練さも掛け合わせています。紙媒体やグッズをはじめ、壁面や柱など、様々の大きさで街中に使用されたこのロゴは、出展作品に寄り添いながら、記憶に残るアイデンティティとなりました。

異なった状況に対応できる、フレキシブルなロゴでありながら、個性と洗練さを掛け合わせることで、「DESIGNART」の想いが強く伝わることを願ったブランディングです。

01
02
03
04
05
06
07a
07b
07c
08
09
10
11

branding & identity

branding for takami holdings

June 26, 2018

takami holdings
branding + visual identity
http://www.takami-hd.com/

credit:
creative & art direction: shun kawakami, artless Inc.
graphic design: koyuki inagaki, artless Inc.
assistant design: kanako ueno, artless Inc.
project management: asami kinoshita, artless Inc.
copywriting: dai takeuchi, river Inc.
key visual photography: takashi yasui, koyuki inagaki
web programming: hyrax inc.
client: takami holdings

_

artless Inc. is in charge of carrying out the V.I. design and brand direction for “TAKAMI HOLDINGS”, a holding company that owns “TAKAMI BRIDAL” and its affiliated companies in the field of hospitality.

“TAKAMI BRIDAL” first opened in Kyoto as a kimono store, and since its establishment in 1923, the company has been flexibly evolving itself to suit the needs of the era. At present, TAKAMI BRIDAL offers services borderlessly across the filed of hospitality, from self-production of bridal dresses, styling kimonos, event planning, arranging overseas wedding ceremonies to food & beverages.

artless Inc. has designed and directed the V.I. and branding for TAKAMI HOLDINGS with a focus on “authentic hospitality.” Our task involved integrated design strategy through logo design, stationeries, corporate website, recruit website, copywriting, invitation and greeting cards.

To carry the weight of the company’s history and its trustworthiness, the logo design is based on Venetian typeface which is tailored letter by letter to add a warm, organic touch. The corporate colour is grey, which represents ‘the art of being a complement’. TAKAMI HOLDINGS’s philosophy in hospitality lies on enhancing or emphasizing the qualities of its customer’s moments shared with them. The corporate visual features abstract scenery, providing a plesant presence rather than calling for an attention.

This is a project that delicately communicates of confidence, authenticity and quality through the holistic design approach.

_

artless Inc.は、1923年に京都にて創業した「TAKAMI BRIDAL」並びに、系列会社を束ねるために設立された「TAKAMI HOLDINGS」のV.I.構築とブランディングを担当しています。

「TAKAMI BRIDAL」は、1923年に呉服屋として創業して以来、時代とともに柔軟に進化を遂げ、今ではウェディングドレスのインポートをはじめとした、自社ブランドでのドレス制作・着物のコーディネート・イベントプランニング・海外挙式のプロデュース・飲食事業など、ホスピタリティ分野を横断したサービスを提供しています。

弊社はこれらの事業と歴史をもとに、お客様との信頼の軸となる「本物のホスピタリティ」をV.I.構築のキーワードとし、ロゴデザインをはじめ、ステーショナリー・コーポレートサイト・リクルートサイト・コピーライティング・インビテーションカード・グリーティングカードまで、包括的なディレクション及びデザインを行なっています。

ロゴデザインは、創業から100年を迎える企業の歴史を重んじた格式のある書体をベースに、一文字ずつ丁寧に手を加えることで、筆で描いたような繊細な温かみを与えています。コーポレートカラーは「主役であるお客様を引き立てる品格」を表現するため、黒と白の中間色である「グレー」をセレクト。キービジュアルには抽象的な風景写真を取り入れ、お客様にとって心地よい存在であることを象徴しています。

すべてのデザインを通して、歴史ある企業としての佇まいや本質的な上質さにフォーカスしたプロジェクトです。

takami-alog-01
takami-alog-02
takami-alog-03
logo
takami-alog-05
takami-alog-06
takami-alog-07
takami-alog-08
takami-alog-09
takami-alog-10
takami-alog-11
takami-alog-12

Page 2 of 6312345...102030...Last »

© artless Inc. All rights reserved.art direction + design by artless (tokyo) / interactive design by manmaru (paris) / sound by noiselessly